Jeśli chcemy nadgonić spalanie tkanki tłuszczowej, aby jeszcze w tym sezonie wyjść na plażę w zadowalającej formie należy przyspieszyć ten proces. Oto suplementy, które pozwolą zwiększać efektywność spalania tłuszczu.

Kofeina

Ten środek nasuwa się chyba od razu. To jednak suplement, którego nadmierna ilość może wywołać niepożądane skutki np. nietolerancję, bóle głowy, zaburzenia metabolizmu.

Kofeina bezpośrednio stymuluje uwalnianie katecholamin z nadnercza. Przy ilości 3,3 mg/kg wykazano znaczne zwiększenie kortyzolu przez okres 3 godzin od spożycia. Zbyt długie podwyższenie tego hormonu wpływa na zaburzenia układ odpornościowego, degradację komórek białkowych w mięśniach czy odkładanie się tkanki tłuszczowej.

Należy mieć zatem na uwadze ilości spożywanej kofeiny. Jedna porcja powinna wynosić nie więcej niż 300 mg.

 

Termogeniki

Tego rodzaju suplementy przypominają poniekąd wstępny trening, który zwiększa ciepłotę ciała i przyspiesza metabolizm. Termogeniki bardzo często zawierają kofeiny, dlatego ich nadmierna ilość może zmniejszać efektywność i wywoływać zaburzenia oraz podnosić nadmiernie kortyzol.

Aby tego uniknąć należy stosować tego typu suplementy nie dłużej niż 3 tygodnie.

 

Boostery testosteronu

Ich celem jest zwiększanie ilości testosteronu. Ten hormon wpływa zarówno na zwiększanie masy mięśniowej jak i ograniczanie odkładania się tłuszczu.

Należy jednak pamiętać, że tego typu suplementy należy stosować w odpowiednim wieku, najlepiej gdy naturalne poziomy hormonu są zaburzone bądź obniżone.

 

Sen

Sen jest dobry na wszystko, jednak dlaczego na spalanie tłuszczu? Otóż melatonina, która jest wytwarzana naturalnie w organizmie pozwala regulować wiele procesów, w tym rytm dobowy, ciśnienie krwi i metabolizm.

Komentarze: