maxresdefault

Zaczynamy cykl ćwiczeń mobilizacyjnych poprawiających ogólną sprawność i mobilność wszystkich obszarów ciała. Na podstawie wiedzy naukowej przedstawimy Wam poszczególne ćwiczenia. Zaczynamy od szczęki i głowy.

SZCZĘKA

Zgrzytanie zębami? Mocno zaciskanie szczęki? Często masz otwarte usta? To może być wynik braku mobilizacji w odcinku szczękowym. Ten obszar także może tracić swoją mobilność i stabilizację.

Wszystkie mięśnie, także szczęki, potrzebują odpowiedniej stymulacji, aby nie zatracać swoich zdolności. Odpowiednia stymulacja szczęki pozwoli nie tylko poprawić funkcjonowanie tego obszaru, ale będzie miało wpływ także na zmniejszenie sztywności karku.

Potrzebujesz:

– twarda piłeczka do mobilizacji

2016-newly-arrival-lacrosse-cross-trigger-point-fit-mobility-release-massage-ball-jpg_640x640

Jak pracujesz?

Chwytaj piłeczkę tak, jak byś chciał/a nią rzucić (trzymając kciukiem, palcem wskazującym i środkowym).

Usiądź prosto, zachowaj prostą sylwetkę, wyprostuj głowę.

Dociśnij piłeczkę do miejsca poniżej kości policzkowej (wgłębienie). Obracaj nadgarstkiem tak, aby niejako wmasowywać piłkę w policzek.

W czasie masowania piłką poruszaj szczęką w każdą możliwą stronę.

GŁOWA

Zasada jest ta sama – odpowiednia pozycja i sposób mobilizacji.

Jak pracujesz?

Chwyć piłeczkę w ten sam sposób, co przy mobilizacji szczęki. Piłeczkę umieść przy skroni i „wkręć” ją w głowę.

Podczas tego ćwiczenia rób śmieszne i głupie miny. Aktywuj wzrok poruszając gałkami ocznymi, unoś brwi, otwieraj usta. Wykorzystaj wszystkie możliwości mimiczne.

Komentarze: