Wracamy do tematu mobilizacji. W poprzednim artykule pisaliśmy o mobilizacji szczęki i głowy, dziś opiszemy techniki dotyczące szyi, czyli jednego z najwrażliwszych miejsc górnej części ciała.

Zginacze szyjne to obszar poddany nieustannym przeciążeniom. W pracy pochylamy głowę w kierunku komputera, na treningu spinamy szyję usztywniając tułów, a podczas snu bardzo często źle śpimy.

Celem mobilności szyi jest poprawa ruchomości i zakresu ruchu, a także zmniejszenie bolesności. Najlepszą techniką, jaką możemy tu wykorzystać jest WCIŚNIJ i PRZEKRĘĆ.

Pamiętajmy, wiele osób rozciąga mięśnie szyi, choć nie do końca jest to dobra metoda. Aby rozluźnić tkankę musimy ją DOCISNĄĆ.

PRZEDNIA CZĘŚĆ GŁOWY

Potrzebujesz:

– twarda piłeczka do mobilizacji

Na co działa?

– bóle głowy

– sztywność karku

– poprawa ruchomości

– wysuwanie głowy do przodu

Jak pracujesz?

Usiądź po turecku. Utrzymuj prosty tułów. Rozluźnij się. Przechyl głowę w bok i umieść piłkę z boku szyi (nad obojczykiem).

Przyciśnij piłeczkę do szyi dość mocno i zacznij przekręcać ją w miejscu.

Patrz i odwróć głowę w kierunku przeciwnym do piłki. Możesz zwiększać bądź zmniejszać nacisk piłeczki w zależności od odczucia.

TYLNA CZĘŚĆ GŁOWY

Na co działa?

– bóle głowy

– napięcie szyjne

– naciągnięcia, sztywność karku

– poprawa mobilności

– wysuwanie głowy do przodu

Jak pracujesz?

Opcja 1. Siedząc prosto przyciśnij piłeczkę do podstawy czaszki (tył głowy) i przesuwaj z mocnym dociskiem aż do ucha delikatnie przekręcając głowę w odwrotnym kierunku.

Opcja 2. Połóż się na plecach i ugnij nogi w kolanach. Oprzyj głowę na piłce i przekręcaj ją w prawo i w lewo.

neck-track-myofascial-release-trigger-point-mobility-physical-therapy-tool-relieves-pain-tension-headaches-size-m-0

Komentarze: