Kasia Maliszewska posiada bardzo dobrze rozwiniętą górną część ciała. Estetyczne dopracowane szczegóły wyróżniają ja na scenie. Jednym z elementów, które na to pozwalają jest odpowiedni trening.

WYCISKANIE SZTANGIELEK SIEDZĄC

Ćwiczenie mocno angażujące mięśnie barków. Odpowiednia technika może stymulować zarówno przednie jak i boczne aktony mięśni naramiennych. W przypadku Kasi widzimy wyciskanie sztangielek skierowanych do wewnątrz. W fazie początkowej mocniej angażuje to przedni akton, zaś w końcowej fazie akton boczny.

Pamiętajmy, aby nie opuszczać sztangielek nadmiernie nisko.

dsc_8026

dsc_8040

 

UNOSZENIE SZTANGI STOJĄC (wąski chwyt)

Podczas tego ćwiczenie niezbędne jest odpowiednie wyczucie techniki. Chwytając sztangę wąsko wpływamy na obciążenie stawów barkowych, dlatego ćwiczenie to nie powinno być wykonywane z dużym ciężarem.Sztangę unosimy blisko ciała dbając o zachowanie równej linii łokci i barków.

dsc_8047

dsc_8048

dsc_8056

dsc_8061

dsc_8066

dsc_8071

 

WYCISKANIE SZTANGI NAD GŁOWĘ

Możemy wykorzystywać sztangę łamaną bądź prostą. to technika ma tu kluczowe znacznie. Aby dobrze i bezpiecznie stymulować mięśnie naramienne należy skupić się na zaangażowaniu mięśni i stosunkowo krótkim ruchu sztangi. Nie potrzebujemy opuszczania sztangi do karku, ani maksymalnego wyprostu ramion. Liczy się przede wszystkim nieprzerwane napięcie mięśniowe.

Łokcie powinny poruszać się w tej samej linii co tułów, a głowa powinna być prosta.

dsc_8224

dsc_8219

 

PRZYCIĄGANIE LINKI WYCIĄGU

Ćwiczenie stosowanie w rozwoju tylnego aktonu barków oraz mięśni czworobocznych. Tu także prawidłowa technika odgrywa znaczenie, jednak nie zapominajmy o tym, że to także ćwiczenie, w którym liczy się wyczucie mięśniowe. Tylny akton barków to bardzo mały obszar, który trzeba wyizolować. Należy znaleźć odpowiedni sposób, aby skupić się wyłącznie na nim.

Rozciągając linkę wyciągu na boki zmuszamy nasz tylny akton do dużego zaangażowania. Ruch ten powinien być wyizolowany tzn. stawy łokciowe są lekko ugięte i zablokowany, poruszają się wyłącznie ramiona.

W wypadku tego ćwiczenia także powinniśmy korzystać raczej z mniejszego obciążenia, a większej ilości powtórzeń.

dsc_8071

dsc_8073

dsc_8085

Komentarze: