Sposób na zwiększanie unaczynienia (waskularyzacja) jest dość złożony i nie wystarczy wyłącznie się odwodnić. Proces waskularyzacji zależy zarówno od treningu jak i diety, a także suplementacji.

1. Zredukuj się.

Aby widoczność żylna się zwiększyła należy przede wszystkim zredukować ilość tkanki tłuszczowej. Tłuszcz przechowywany jest zwykle tuż pod skórą, dlatego też widoczność żylna może być ograniczona.

Deficyt kaloryczny jest poniekąd niezbędni, aby uzyskać efekt waskularyzacji. Proces ten powinien być powolny i zrównoważony, może trwać nawet do 12 tygodni.

 

2. Trening oporowy.

Większa ilość masy mięśniowej oznacza więcej krwi potrzebnej do jej obsługi. Ilość naczyń krwionośnych znacząco się zwiększa.

Im lepiej budujemy masę mięśniową, tym sieć naczyń krwionośnych zwiększa się.

 

3. „Pompa treningowa” i duża intensywność.

Odpowiednio intensywny trening pozwala na odpowiedni obrzęk mięśniowy i nagromadzenie się metabolitów, które wpływają na wzrost mięśni.

Jednym ze sposobów jest kontrolowane ograniczanie przepływu krwi, co pozwala na nagromadzanie się krwi w tkance mięśniowej. Wymaga to jednak umiejętności i rozwagi, aby nie zaburzyć przepływ krwi i nie doprowadzić do niedokrwienia.

 

4. Cardio.

Deficyt kaloryczny, odpowiednio intensywny trening siłowy i cardio. Treningi cardio pozwalają stymulować układ naczyniowy i sercowy, dzięki czemu większa ilość krwi przepływa przez tętnice i żyły.

Tego typu wysiłek zwiększa także gęstość kapilarną bądź liczbę naczyń włosowatych (małe naczynia krwionośne).

 

5. Suplementy.

Suplementy mogą wywoływać zwiększony przepływ krwi i poprawiać widoczność żył.

Tlenek azotu jest jednym z elementów, który przyczynia się do rozszerzania naczyń krwionośnych oraz ich rozluźniania. To zwiększa przepływ krwi.

Cytrulina – zwiększa produkcję argininy, która odpowiada za rozszerzania naczyń krwionośnych.

Dawkowanie: 6-8 g cytruliny 30-60 minut przed treningiem.

Azotany – buraki zawierają azotany, podobnie granat. Mają one pozytywny wpływ na przepływ krwi bez podnoszenia ciśnienia krwi. Działają także rozszerzająco na naczynia krwionośne.

Dawkowanie: 1000 mg na 30 minut przed treningiem.

Kreatyna – działa jako osmolit, co oznacza, że gromadzi się w komórkach mięśniowych oraz wpływa na gromadzeniu płynów. Suplementacja kreatyny zwiększa obrzęk komórek oraz ilość przepływającej krwi.

Dawkowanie: 5 g kreatyny dziennie

Produkty termogeniczne – zwiększają ciepłotę ciała i proces termogenezy. Zwiększają także przepływ krwi. Zaliczamy do nich np. kofeinę, zieloną herbatę czy kapsaicynę oraz imbir.

Komentarze: