DSC_2815

Rozwój nóg może być możliwy bez przysiadów. Ta grupa mięśniowa potrzebuje niezwykle silnego bodźca, aby móc zwiększać masę mięśni. Jeden z czołowych kulturystów i obecnych trenerów – Arek Szyderski twierdzi, że nogi to grupa mięśniowa, której nie da się przetrenować. Wypróbujcie kilka innych ćwiczeń.

Hack przysiady

Wielkim plusem tej maszyny jest nieprzerwana pozycja ciała, która bardzo dobrze pozwala angażować mięśnie czworogłowe uda. Dzięki temu, możemy skupić się wyłącznie na pracy i zaangażowaniu włókien mięśniowych.

Podczas tego ćwiczenia przede wszystkim aktywowany będzie przedni obszar mięśni czworogłowych.

Pamiętajmy, aby grzbiet był prosty, kolana skierowane do zewnątrz.

 

Niesymetryczne wykroki

Polegają one na wykonywaniu marszu wykrocznego z ciężarem tylko w jednej ręce. Zmusza to nasze ciało, ale także mięśnie do zachowania równowagi i stabilizacji. Dzięki temu jesteśmy w stanie aktywować nowe włókna mięśniowe, zarówno w mięśniach czworogłowych jak i pośladkach.

Pamiętajmy, aby podczas wykroków linia kolan  nie wychodziła poza linię palców stóp.

 

Przednie przysiady

Jest to inny sposób angażowania mięśni ud oraz znacznie bezpieczniejszy dla stawów kolanowych niż tradycyjne przysiady. Co więcej, porównując oba te ćwiczenia, przysiady przednie wygrywają w kwestii budowania siły ud.

Pamiętajmy, aby przed przysiadami przednimi dobrze rozgrzać zarówno kolana jak i barki.

 

Wskakiwanie na box

Dynamiczny, plyometryczny ruch jest także potrzebny w budowaniu siły i mięśni nóg. Zazwyczaj zapominamy o tej typu ćwiczeniach, jednak pozwalają one na aktywacje włókien szybkokurczliwych, a także na poprawę mobilizacji stawu biodrowego.

Komentarze: