Mariusz Bałaziński to zawodnik z tak dużym doświadczeniem, że mało który kulturysta w Polsce może się tym pochwalić. Jego forma jest zawsze na najwyższym poziomie, podobnie jak jego układ dowolny charakteryzujący się niezwykłą lekkością. W ostatnich przygotowaniach do Mistrzostw Świata w w Benidorm Mariusz przygotował się niezwykle intensywnie. Oto jego trening grzbietu.

Okres bezpośrednio przed zawodami rzadko obejmuje trening na dużych ciężarach. Są to sesje raczej nastawione na stymulację mięśni, nie zaś ich „zniszczenie”. W treningu brak ciężkich ciągów np. martwego ciągu.

WIOSŁOWANIE SZTANGIELKAMI W OPARCIU NA ŁAWCE

To ćwiczenie skupiające się na izolacji mięśniowej i maksymalnym napięciu. Aktywuje ono mięśnie najszersze grzbietu, mięśnie obłe oraz mięśnie równoległoboczne (mniejsze i większe).

W tym ćwiczeniu możemy stosować węższy i szerszy ruch. To, co najważniejsze to ściągnięcie łopatek i napięcie  mięśniowe z zatrzymaniem ruchu.

dsc_4070

 

PRZYCIĄGANIE MASZYNY DO KLATKI

Jest to specyficzna maszyna, która bardzo dobrze angażuje mięśnie najszersze grzbietu oraz mięśnie obłe. Pozwala ona na bardzo długi ruch i spięcie mięśni. Musimy pamiętać przede wszystkim o maksymalnym rozciągnięciu i maksymalnym napięciu mięśniowym z zatrzymaniem ruchu na 2-3 sekundy. Łokcie staramy się utrzymywać stosunkowo blisko tułowia.

dsc_4148

dsc_4151

 

PRZYCIĄGANIE LINKI WYCIĄGU DO BRZUCHA

Doskonałe ćwiczenie w okresie przed zawodami. Pozwala stymulować środkowe obszary grzbietu i zwiększać widoczność prezentowanych mięśni. Łokcie powinny poruszać się możliwie blisko tułowia, zaś łopatki powinny być maksymalnie ściągnięte ku sobie. Pamiętajmy także o maksymalnym rozciągnięciu w fazie ekscentrycznej.

dsc_4187

dsc_4194

ŚCIĄGANIE LINKI WYCIĄGU GÓRNEGO NA ŁAWECZCE

To ćwiczenie jest rzadko widywanie w klubach fitness. Jest ono jednak bardzo skuteczne w izolacji pracy mięśni grzbietu. Opierając się klatką piersiową na ławce skośnej chwytamy linkę bądź drążek wyciągu górnego i przyciągamy go do klatki piersiowej. Dzięki tej pozycji trudno o „powtórzenia oszukane” i jest to dobry sposób na zakończenie treningu z dużą liczbą powtórzeń.

dsc_4204

dsc_4210

Komentarze: