Branża fitness się prężnie rozwija, jednak wciąż wiele kobiet uważa, że trening siłowy zmieni ich wygląd na niekorzyść tworząc mniej kobiece ciała. Prawda jest zupełnie inna, także w przypadku kilku innych mitów.

MIT 1 – Trening siłowy zabiera Ci sprawność

Odpowiednio dopracowany plan treningowy połączony z dietą nie będzie obciążeniem, a wsparciem dla ruchomości i sprawności.

Dzięki stymulacji mięśniowej będziecie w stanie lepiej radzić sobie z codziennymi zadaniami, będziecie miały zwiększoną siłę i wytrzymałość.

Co więcej, trening siłowy zwiększy waszą odporność na stres w pracy.

 

MIT 2 – Mięśnie zamieniają się w tłuszcz

Istnieje taki mit, z którym nie raz się zetknęliśmy. Wiele kobiet uważa, że gdy poprawią wygląd swoich mięśni, a następnie przestaną trenować mięśnie te zamienią się w tłuszcz i będą wyglądać gorzej niż przed.

Tłuszcz powstaje wtedy, gdy nadmiar kalorii pozostaje w naszym organizmie. Zaś zwiększona ilość mięśni pozwala spalać WIĘCEJ kalorii.

 

MIT 3 – Cardio i spalanie, a dopiero trening siłowy

Wiele osób idzie do klubu fitness z przekonaniem, że najpierw schudną, a dopiero wyrzeźbią ciało. Raczej tak to nie działa. Jeśli chcemy schudnąć, ale poprawiać wygląd naszego ciała musimy robić to jednocześnie czyli wykonywać ćwiczenia siłowe i korzystać z ćwiczeń cardio bądź interwałów.

 

MIT 4 – Trening siłowy to znacznie większa waga

Wystarczy spojrzeć na prosty przykład na wadze. 1 kilogram mięśni jest znacznie mniejszy niż 1 kilogram tłuszczu. Zatem jeśli zwiększymy masę mięśniową redukując tłuszcz nie dość, że będziemy ważyć tyle samo to jeszcze będziemy wyglądać na szczuplejsze i bardziej smukłe.

Komentarze: