B1

W oparciu o porady, jakich udziela jeden z czołowych zawodników PRO – Hidetady Yamagashiego, można zauważyć pewną zależność w treningu nóg. Otóż jest on niezwykle intensywny i poświęca się mu wyłączną uwagę. Sprawdźmy jak trenować nogi, aby maksymalnie zmusić je do wzrostu.

Prostowanie nóg siedząc

– 3 serie po 20 powtórzeń (rozgrzewka)

– 4 serie po 10 powtórzeń

 

Suwnica

– 3 serie po 10 powtórzeń (rozgrzewka)

– 4 serie po 8 powtórzeń

 

Hack przysiady

– 1 seria po 20 powtórzeń (rozgrzewka)

– 3 seri3 po 10 powtórzeń

 

Przysiady tradycyjne

– 1 seria po 10 powtórzeń (rozgrzewka)

– 3 serie po 15 powtórzeń

 

Na co zwracać uwagę?

– Rozgrzewka musi dać nam wstępne zmęczenie, dzięki któremu krew dopłynie do głębokich warstw mięśni

– Pozycja ciała w każdym ćwiczeniu powinna być naturalna. Oznacza to, że kręgosłup powinien być w swoim zwykłym ustawieniu, jedynie z zabezpieczeniem go ustabilizowaniem sylwetki

– Każdy ruch musi odbywać się w maksymalnym napięciu mięśniowym. W żadnym momencie danego powtórzenia mięśnie nie mogą zostać rozluźnione, dlatego ruch powrót do pozycji wyjściowej nie może odbywać się do końca

– Zmiana pozycji w trakcie ćwiczenia jest wskazana. Delikatna zmiana ułożenia stóp czy bioder może zmusić nasze mięśnie do cięższej pracy bądź stymulacji ich w inny sposób

– Izolacja pracy mięśni jest niezwykle ważna. Skupienie na pracy mięśni w danym ruchu jest jedynym sposobem na ich maksymalne zaangażowanie. Jeśli nie mamy siły bądź mięśnie są już zmęczone warto zmniejszyć obciążenie na rzecz dokładniejszych powtórzeń

Komentarze: