Aby cardio przynosiło takie korzyści jakich się spodziewamy, należy je wykonywać z taką samą rozwagą co ćwiczenia siłowe. Nie wystarczy wsiąść na rower czy bieżnie i po prostu się spocić.

To, od czego zależy efektywność treningu cardio jest podstawą trenowania pod kątem spalania tkanki tłuszczowej.

Powinniście skorzystać z 5 elementów, które dla Was przygotowaliśmy, abyście jeszcze lepiej wykorzystywali trening aerobowy.

  • Tor tętna

Aby określić intensywność potrzebny jest pomiar tętna. Dzięki jego odpowiedniemu przystosowaniu możemy lepiej i szybciej spalać tkankę tłuszczową bez nadmiernej utraty masy mięśniowej.

Obecnie wiele treningów, szczególnie interwałów, jest dostosowanych do tętna. Ono dyktuje, kiedy należy zwolnić bądź przyspieszyć.

  • Kontroluj serce

Serce musi się dobrze zregenerować po takim wysiłku. Ważne, aby kontrolować jego tętno. Śledź jak szybko się ono zmienia po 1/2 minutach po zakończonym treningu.

  • Zwiększ siłę serca

Siłę serca buduję się dzięki interwałom. Przyspieszanie i zwalniania wzmacnia ścianki wewnątrz serca, a także rozbudowuje żyły i tętnice.

Po rozgrzewce cardio zacznij od dość szybkiego tempa i jeśli Twoje tętno wzrośnie do 85-90% maksymalnego tętna wtedy należy zwolnić i pozwolić, aby tętno to spadło do 60% i znów przyspieszyć.

  • Kontrola oddechu

Tlen, to najważniejszy element w spalaniu tłuszczu. Dlatego też kontrola oddechu i jego intensywności jest niezwykle ważna.

Aby zachować optymalny próg beztlenowy wystarczy utrzymać takie tempo, aby móc wypowiadać około 3-4 słów przed podjęciem kolejnego oddechu.

Jeśli to nie jest dla Ciebie problemem możesz zwiększyć intensywność.

  • Częstotliwość i regeneracja organizmu

Aby trening cardio przynosił realny efekt, należy go wykonywać kilka razy w tygodniu, najlepiej codziennie. To pomaga podkręcić metabolizm na bardzo wysoki poziom.

Jeśli chodzi o regenerację to, aby nie tracić masy mięśniowej należy przed treningiem cardio wypić ok. 20 gramów BCAA.

Komentarze: