Właściciele siłowni na całym świecie zgodnie twierdzą, że największy tłok na salach treningowych jest w styczniu, kiedy to próbujemy realizować noworoczne postanowienia odnośnie poprawy wyglądu swojej sylwetki i ogólnej sprawności. Ale już w lutym na siłowniach robi się wyraźnie luźniej. Co sprawia, że tak trudno jest wytrwać w postanowieniu dłużej niż miesiąc i tak łatwo przychodzi rezygnacja z realizacji  swoich marzeń?

Część osób rozpoczynających treningi z pewnością nie zdawała sobie sprawy z tego, że jest to tak ciężka praca fizyczna, że to walka z ciężarami i z własnymi słabościami, często z bólem oraz zmęczeniem. Niestety,  nie każdy jest w stanie temu  wszystkiemu podołać. Zastanówmy się, jak sobie możemy pomóc, aby przetrwać ten ciężki pierwszy okres treningów.

Cele treningowe

Na początku trzeba jasno określić swoje cele treningowe. Może to być redukcja wagi ciała związana z pozbyciem się nadmiaru  tkanki tłuszczowej, poprawa zdrowia  (ciśnienie krwi, poziom we krwi cholesterolu, trójglicerydów, cukru, itp.), wzrost siły, kondycji, wydolności. Wyznaczone cele muszą być realistyczne, czyli osiągalne dla nas, przy takim przygotowaniu od strony fizycznej, w jakim zjawiamy się na siłowni.

Jednym z częstych powodów zaprzestania  treningów jest stawianie sobie celów, których nie jesteśmy w stanie zrealizować w założonym, zwykle zbyt krótkim, czasie. Wtedy zniechęceni i pozbawieni wiary we własne możliwości przerywamy treningi  i wracamy do poprzedniego stylu życia.

Dla osób przedtem nie trenujących widoczne i odczuwalne efekty treningów przychodzą po około 3 miesiącach systematycznych ćwiczeń (nie dotyczy siły). Większość ekspertów uważa, że tyle (90 dni) powinien trwać pierwszy, wprowadzający cykl treningowy. Po jego zakończeniu warto zrobić sobie ponownie podstawowe badania krwi i zobaczyć, jak wiele dobrego zrobiły dla naszego organizmu i zdrowia owe 3 miesiące treningów.

Wysiłek fizyczny trzeba polubić, nie  przychodzi to jednak ani łatwo, ani szybko. Na początku każde ćwiczenie jest sporym wyzwaniem. Ale szybkie postępy od strony siłowej zachęcają do dalszych treningów.

Ciąg dalszy n w nr 5/2016 – Zamów prenumeratę

Zobacz nasze modelki na Instagramie

ON NOW

Komentarze: