Oto najważniejsze zalety Diety Tłuszczowej, które możemy zauważyć na podstawie obserwacji własnego ciała i prostych badań. Warto wiedzieć w jakich przypadkach dieta ta jest warta wypróbowania.

– Bardzo łatwe utrzymanie wysokiej gęstości energetycznej diety bez obciążania układu pokarmowego.

– Wysoka smakowitość potraw.

– Możliwość utrzymania niskiego wydzielania insuliny, co mocniej aktywuje glukagon i stwarza warunki spalania tłuszczu.

– Usprawnia metabolizm osób chorych na cukrzycę II typu oraz zmniejsza ilość iniekcji insuliną u osób chorych na cukrzycę I typu.

– Świetnie nadaje się dla sportowców o adaptacji wytrzymałościowej, a po wprowadzeniu CBL może nadawać się również dla kulturystów i osób o adaptacji sprinterskiej.

– Usprawnione czerpanie energii z tłuszczów – stają się szybkim i łatwo dostępnym źródłem energii, adaptacja do stanu ketozy ogranicza zużycie glikogenu i węglowodanów

– Przy naprawdę dużych ilościach tłuszczów niezbędne wsparcie emulgujące (tauryna, zwiększone wydzielanie żółci – liście Damiana) oraz trawienne (enzymy: pankreatyna, lipaza).

– Dla osób o niedokwaszonym żołądku, cholecystektomii, niedomagającym
pęcherzyku żółciowym oraz trzustce może sprawiać kłopoty – zalecane głównie MCT.

– Pozwala uzyskać i utrzymać odpowiednią masę ciała o niskim poziomie tkanki tłuszczowej

– Nie powoduje zachcianek, ataków głodu czy napadów kompulsywnego jedzenia

– Poprawia pracę mózgu, nastrój i samopoczucie

– Nie powoduje spadków lub braku energii

– Poprawia stan skóry, wzmacnia włosy i paznokcie

– Nie powoduje niedoborów witamin, minerałów oraz innych substancji odżywczych, wszystkie znajdują się w odpowiednio dobranych produktach zwierzęcych

– Optymalizuje reakcje hormonalne, obniża poziom estrogenu, hormonu odpowiedzialnego za wysoki poziom tkanki tłuszczowej

– Zmniejsza lub całkowicie likwiduje insulinooporność, poprawia wrażliwość na insulinę

– Sprzyja regeneracji, poprawia jakość snu

– Wzmacnia system odpornościowy

– Podnosi poziom testosteronu oraz hormonu wzrostu u kobiet i mężczyzn

– Zapobiega chorobom i dolegliwościom zdrowotnym m.in. wirusowym i bakteryjnym

– Podnosi odporność na stres

– Zmniejsza poziom kortyzolu

– Nie powoduje problemów trawiennych, jeżeli przewód pokarmowy jest zdrowy, a nawet je likwiduje

– Poprawnie stosowana nie zakwasza organizmu

– Poprawia funkcjonowanie tarczycy i trzustki

– Leczy choroby, których przyczyną jest niewłaściwe żywienie, a które medycyna konwencjonalna uważa za nieuleczalne, np.: cukrzycę, astmę, tarczycę i wiele innych chorób autoimmunologicznych

– Ma działanie przeciwzapalne

– Nie wymaga wielogodzinnych przygotowań posiłków

– Składa się w większości z wartościowego jedzenia, a nie gotowych, mało wartościowych produktów

– Poprawia ogólny stan zdrowia

– Pozytywnie wpływa na detoks i eliminację substancji szkodliwych z organizmu

– Polepsza funkcjonowanie wątroby, nie obciąża jej

– Zwiększa siłę, wytrzymałość i regenerację powysiłkową

– Jest elastyczna i zmienna w zależności od różnych czynników i potrzeb

– Jest ciągła, nie ma przerw ani daty końcowej

Komentarze: