Najskuteczniejsze i najciekawsze sposoby kształtowania mięśni pośladkowych! Do napisanie tego artykułu zainspirowali mnie nasi sąsiedzi, Czesi, którzy wpadli na doskonały pomysł, aby podczas zawodów sylwetkowych robić konkursy na „najzgrabniejsze pośladki”. Aby sędziowie nie mogli sugerować się przy tym ogólnym wyglądem zawodniczek występują one przy tak opuszczonej kurtynie, że widać jest tylko ich dolną połowę ciała. No i oczywiście zawodniczki stoją tyłem, mając na sobie kostium bikini.

Pomimo tego, że w przepisach dotyczących sędziowania kulturystyki oraz  pozostałych dyscyplin sylwetkowych jest wyraźnie powiedziane, że pośladków się nie ocenia, to skoro w bikini fitness majteczki mają zakrywać tylko 1/3 owego „zadeczka”, trudno nie brać pod uwagę jego wyglądu, kształtu i zarysów.

Znana amerykańska fitneska, Cheryl Brown, tak się wypowiedziała na temat pośladków – „Odtłuszczone mięśnie brzucha wyglądają niesamowicie, ale najlepszym miernikiem seksownego wyglądu jest elegancki, wypukły i jędrny tyłeczek”.

Mięśnie pośladkowe nie odgrywają jedynie roli estetyczno-erotycznej,  są one bardzo ważną grupą mięśniową, która łączy górną i dolną połowę ciała oraz bierze udział w szeregu ruchów kluczowych dla naszej postawy i poruszania się. Odgrywają też ważną rolę przy skakaniu, bieganiu, poruszaniu się w bok, a nawet skręcaniu. Aby to poczuć, wystarczy prosty test: gdy idziecie ulicą i chcecie przyspieszyć kroku, to nie starajcie się bardziej napinać mięśni stóp, łydek czy ud, ale zacznijcie przy każdym kroku mocniej napinać mięśnie pośladkowe. Zaskoczy was to, jak szybko zaczniecie iść.

Uważa się, że genetyka ma duży wpływ na kształt pośladków i jest to prawda. Prawdą jest również to, że na kształt pośladków ogromny wpływ na siedzący tryb życia i pracy. Zobaczmy, co w takich warunkach da się zrobić, aby ów „tyłeczek” stał się naszą mocną stroną.

Dalsza część tego artykułu w KiF nr 12/2013

Komentarze: