Czujesz, że Twój poziom testosteronu zmniejszył się? Czujesz się osłabiony, rozdrażniony? Zwiększyłeś tkankę tłuszczową chociaż Twoja dieta się nie zmieniła? Sprawdź swoje hormony. My mamy dla Ciebie 5 naturalnych sposobów na zwiększenie produkcji testosteronu.

Więcej snu

Regularność w ilości snu oraz godzin, w których kładziemy się spać pozwala nam regulować poziom testosteronu. Co najmniej 7 godzin snu dziennie podniesie nasz poziom testosteronu o 10-15%.

Zmniejsz poziom cukru

Spożywanie produktów bogatych w cukier prowadzi do obniżenia testosteronu we krwi. Według niektórych badań, wysoki poziom cukru ogranicza wydzielanie tego hormonu o 25%, dlatego tak ważne jest aby ograniczyć jego spożycie.

Ograniczanie stresu

Nadmierna ilość stresu sprzyja nie tylko zaburzeniom nastroju, wzrostowi tkanki tłuszczowej, ale także obniżeniu testosteronu. Polecamy relaksację przed snem.

Zwiększ masę mięśniową

Większa masa mięśniowa jest zależna od poziomu testosteronu, jednak im więcej jej mamy, tym więcej testosterony wydzielamy.

Ćwiczenia siłowe poprawią produkcję tego hormonu.

Składniki odżywcze

Uzupełnianie wielu witamin i minerałów pomaga w utrzymaniu prawidłowego poziomu testosteronu. Oto niektóre z nich:

Witamina D – potrzebna do syntezy testosteronu, produkcji plemników i zdrowego rozwoju nasienia. w okresie letnim regularna ekspozycja na Słońce zapewnia jej odpowiedni poziom.

Cynk – jest ważny w produkcji testosteronu. Zawartość cynku zmniejsza się wraz z wiekiem, dlatego należy zwiększać jego spożycie.

Znajdziemy go w mleku, serach, kefirach, nasionach słonecznika.

Tłuszcze – są niezbędne do procesów produkcyjnych hormonów. Możemy pozyskiwać je z wielu źródeł jednak do tych najlepszych zaliczą się oliwę z oliwek, orzechy, awokado zy żółtko jaj.

Komentarze: