Biegiem do schudnięcia

Wiele lat mówiło się o treningu cardio jako najlepszym sposobie na spalanie tłuszczu, jednak szereg badań wykazał, że to trening interwałowy zapewnia najlepsze efekty utraty tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym zachowaniu masy mięśniowej.

Uczeni ze Stanów Zjednoczonych przeprowadzili badania na kobietach i mężczyznach, którzy wykonywali sześciotygodniowy program ćwiczeń. Jedna grupa wykonywała trening cardio, który trwał od 30 do 60 minut, zaś druga grupa trening interwałowy trwający około 20 minut z czego 30 sekund na każde 4 minuty były sprintem. Obie grupy wykonywały trening 3 razy w tygodniu.

Wyniki pokazały, że trening interwałowy, poprzez wykorzystanie techniki gwałtownego zwiększania obciążenia organizmu spalał więcej tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym zachowaniu masy mięśniowej. Warto jednak pamiętać, że taka metoda jest o wiele bardziej wymagająca, dlatego na początku należy zacząć jedynie od kilku zestawów, aby trening trwał maksymalnie 20 minut. Z czasem, gdy nasz organizm się przyzwyczai i wzmocni możemy wydłużać fazy przyspieszenia.

Warto także pamiętać, że po treningu interwałowym, ale również cardio należy przyjąć odpowiednią dawkę suplementów regeneracyjnych (bcaa, glutamina), aby zatrzymać proces katabolizmu mięśni.

Komentarze: