Ból szyi przeszkadza w ćwiczeniach, interweniuj

Występowanie bólu odcinka szyjnego ma miejsce najczęściej wtedy, gdy źle wykonujemy wyciskanie sztangi zza karku, albo innych ćwiczeń podczas, których narażamy na przeciążenia ten obszar mięśni.

Diagnoza jest bardzo prosta. Ciągły, przeszywający ból oraz sztywność karku. Często dodatkowo występuje problem z obracaniem głowy, wtedy przyczyna leży w mięśniu mostkowo-obojczykowo-sutkowym (jeden z najsilniejszych mięśni szyi). Odpowiada on za obracanie głowy w stronę przeciwległą oraz za jej unoszenie.

Obrażenie spowodowane wysiłkiem fizycznym mogą objawiać się także lekkim mrowieniem, czy przechodzeniem bólu i jego rozprzestrzenianiem.

Powodem bólu jest najczęściej uszkodzenie tkanki w obrębie więzadeł lub tarcz w kręgosłupie. One zaś powodują skurcze, które odczuwamy jako silny, przeszywający ból.

Co można zrobić w tej sytuacji?

Po pierwsze, możemy zaprzestać na okres zaleczenia wykonywania niektórych ćwiczeń, które mogłyby pogorszyć uszkodzenia.

Po drugie, powinniśmy zainwestować w maść rozgrzewającą.

Po trzecie, możemy sami wykonywać rozciąganie mięśni. Jeśli np. nie możesz obrócić głowy w prawą stronę, połóż lewą rękę na lewym policzku i obróć głowę w lewą stronę. Następnie delikatnie przytrzymaj aż poczujesz opór. Na koniec delikatnie poruszaj głową w każdą ze stron.

Po czwarte, jeśli ból szyi nie mija, a wręcz się nasila udaj się do kręgarza, masażysty lub fizykoterapeuty.

Jeśli w przyszłości chcesz uniknąć bólu pleców lub szyi pamiętaj o efektownym rozgrzewaniu tych partii. Przyjmij odpowiednią postawę, czyli jeśli wykonujesz jakieś ćwiczenie, zawsze pamiętaj o tym, aby spiąć łopatki, a szyję utrzymać w prostej linii.

Komentarze: