Cardio może chronić przed bolesnością mięśni

Nie tak dawno wspominaliśmy o wpływie treningu cardio na regenerację mięśniową. Tym razem przeprowadzono badania potwierdzające tę tezę. Jednak, aby trening cardio odniósł skutek, należy go wykonać w odpowiednim czasie.

Ból mięśni po treningu jest znany każdemu, kto choć raz w życiu wykonywał ćwiczenia siłowego. Warto jednak wiedzieć, kiedy ból mięśni oznacza ich zmęczenie a kiedy może oznaczać uraz.

Ból i sztywność mięśni wzrasta mniej więcej w okresie 24-48 godzin po wysiłku. Zwykle trwa on od 3 do 6 dni. Czasami ból ten jest tak silny, że wyklucza trening na daną grupę mięśniową. Z pewnością wielu z Was interesuje to, jak temu zapobiec.

Istnieje kilka strategii doraźnych, w tym masaż, kąpiel w naprzemiennie ciepłej i zimnej wodzie, suplementy regeneracyjne jak bcaa czy nawet leki (apsiryna, ibuprofen). Zalecamy jednak stosowania bardziej naturalnych sposób.

Obecnie jednym z najefektywniejszych sposobów na radzenie sobie z bólem mięśni jest trening cardio. Pobudza on krążenie krwi tym samym usuwając o wiele szybciej produkty przemiany materii i zwiększając dostarczanie substancji odżywczych do tkanek.

Badania na uniwersytecie w Kalifornii (USA) wykazały, że wykonywanie ćwiczeń aerobowych w ciągu 96 godzin po treningu siłowym zmniejsza bolesność mięśni. Trening aerobowy powinien być wykonywany ze średnią intensywnością, aby nie doprowadzić do zwiększenia mikro uszkodzeń, a jedynie do przyspieszenia usuwania produktów ubocznych przemiany materii.

Warto zdać sobie sprawę także z tego, że nie dla każdego tego typu rozwiązanie może okazać się skuteczne. Nie zaszkodzi jednak wypróbować tej metody. Oczywiście suplementacja aminokwasów rozgałęzionych oraz glutaminy także jest zalecana.

Komentarze: