Cardio na 6 godzin przed treningiem siłowym

Wiele teorii nawiązuje do tego czy należy łączyć trening cardio z treningiem siłowym, jeśli tak to kiedy i w jakich odstępach? Są także zdania, że przy budowaniu masy nie powinno wykonywać się w ogóle ćwiczeń aerobowych. Jakie są najnowsze teorie?

Jak donosi amerykański „Flex” połączenie treningu cardio z siłowym jest jak najbardziej właściwe, nawet jeśli chcemy budować masę mięśniową. Jednak w czym tkwi szkopuł?

Otóż, najnowsze badania Szwedów na kontrolnej grupie ochotników dowiodły, że przy odpowiednim połączeniu obu tych treningów można uzyskać duże przyrosty.

Badanie odbyło się na wyselekcjonowanej grupie ochotników, którzy zostani podzieleni na 2 grupy. Przez 5 tygodni 3 razy w tygodniu jedna grupa miała wykonywać trening aerobowy 6 godzin przez treningiem siłowym, druga grupa miała wykonywać jedynie trening siłowy. Wyniki mierzono poprzez biopsję mięśni czworogłowych ud z pobraniem włókien mięśniowych i mierzeniem ich przyrostu.

Na podstawie tego badania (5 tygodni) stwierdzono, że w grupie wykonującej aeroby na 6 godzin przed „siłówką” mięśnie czworogłowe zwiększyły swoją objętość aż o 14%, a liczba włókien o 17%. W drugiej grupie był to przyrost rzędu 8%.

Były to jedynie jednorazowe badania zatem ich skuteczność należałoby potwierdzić raz jeszcze. W każdym razie nowa teoria zapoczątkowana przez szwedzkich naukowców może przydać się w przyszłości.

Komentarze: