Dodaj do treningu klatki piersiowej pompki z gumami

Nawet jeśli trenujemy kilkanaście lat sporty siłowe to nie powinniśmy zapominać o podstawach. W tym wypadku pompkach, które wbrew wielu poglądom równie mocno mogą rozwijać mięśnie klatki piersiowej, podobnie jak wyciskanie sztangi bądź sztangielek. Aby podnieść nieco trudność wykorzystajcie do tego elastyczne gumy, które posłużą jako obciążenie.

Gumy i liny coraz częściej są wykorzystywane zarówno w treningu siłowym jak i wytrzymałościowym. Skupiamy się nie na ciężarze a ruchu podczas ćwiczenia – TO PODSTAWA!

Jak wykonać to ćwiczenie?

Wybierz odpowiednia długą gumę, aby móc się nią obwiązać. Owińcie taśmę wokół pleców, a rękoma trzymajcie oba jej końce przed sobą. Stopy ułóżcie na ławce.

Podczas opuszczania ciała łokcie powinny być blisko tułowia. Ruch Koncentryczny czyli wypychanie swojego ciała do góry powinien odbyć się bardzo szybko. Właśnie wtedy nasza klatka piersiowa wykona największy ruch. Gumy będą stanowić obciążenie.

To ćwiczenie można wykonywać jako jedno z głównych ćwiczeń bądź wykorzystać je jako „dopompowanie” mięśni.

Należy wykonać 2-3 serie z maksymalną ilością powtórzeń.

Komentarze: