Jedno ćwiczenie na wszystko

Coraz częściej można zauważyć nowe ćwiczenie, które wykonują ludzie na siłowni. Nadal wykonywane są te podstawowe, jednak nowe techniki treningowe wprowadzają zupełnie inne rozwiązania. Jedna z nich stawia na ćwiczenie, które trenują jednocześnie praktycznie wszystkie partie.

Do tego ćwiczenia potrzebna jest nam jedynie zwykła – 20 kilowa sztanga. Podczas niego dwoma najważniejszymy ruchami będzie przysiad i wypchnięcie sztangi do góry.

Po pierwsze, rozstaw nogi na szerokość barków, dolną część pleców wygnij tak, jak przy przysiadach, zepnij mięśnie brzucha. Chwyć sztangę tak, aby znajdowała się na wysokości klatki piersiowej. Pamiętaj, aby przed tym ćwiczeniem rozgrzać dokładnie wszystkie mięśnie oraz stawy.

Po drugie, trzymaj głowę wysoko, a klatkę piersiowa wypnij do przodu, ustaw swoje biodra nieco do tyłu. Z tej pozycji możesz zacząć wykonywać przysiad.

Po trzecie, będąc w końcowej fazie ekscentrycznej, mocno wypychamy ciało w górę, tak szybko jak tylko potrafimy.

Po czwarte, gdy jesteśmy już w pozycji stojącej unosimy ramiona ze sztangą nad głowę, a następnie powoli i płynnie opuszczamy ją znów na wysokość klatki piersiowej.
Trzeba pamiętać, że cały ruch musi odbywać sie płynnie, czyli w końcowej fazie przysiadu już wypychamy sztangę do góry.

W tym ćwiczeniu rzeczywiście pracę wykonuje większość mięśni naszego ciała rozpoczynając od mięśni nóg, brzucha, pleców po ramiona i barki. Jest ono dobrym rozwiązaniem w momencie, gdy zamierzamy zmienić nasz trening na bardziej wytrzymały.

Komentarze: