Maszyna Smitha lepsza niż tradycyjne wyciskanie sztangi

Z badań amerykańskich naukowców wynika, że to trening mięśni klatki piersiowej na maszynie Smitha pozwala ograniczyć udział mięśni naramiennych.

Uczeni z Uniwersytetu Stanowego w Kalifornii zmierzyli zaangażowanie części środkowych oraz przednich mięśni naramiennych a także mięśni piersiowych większych podczas wyciskania ciężaru na maszynie Smitha oraz wyciskania sztangi na ławce poziomej. Wyniki pokazały, że w trakcie tradycyjnego ćwiczenia udział części środkowych mięśni naramiennych był o 60% większy niż w wypadku ćwiczenia na maszynie Smitha.

Powodem takiego rezultatu jest brak dostatecznej równowagi. Podczas wyciskania sztangi na ławce poziomej nieświadomie włączamy do pracy inne mięśnie, w tym mięśnie naramiennie. Wszystko po to, aby ustabilizować pozycję. Inaczej jest przy wyciskaniu sztangi na maszynie Smitha, gdzie ruch sztangi odbywa się po prostej linii narzuconej nam przez maszynę, co automatycznie stabilizuje naszą postawę.

Podsumowując warto zauważyć, że każde ćwiczenie jest dobre i każde z nich należy stosować. Wyciskanie sztangielek bądź sztangi na ławce jest dobrym rozwiązaniem, gdy chcemy zwiększyć siłę mięśni klatki piersiowej, natomiast wyciskanie sztangi na maszynie Smitha pozwoli na szybszy i większy wzrost, poprzez lepsze wyizolowanie pracy mięśni.

Komentarze: