Mięśnie brzucha na maszynie Smitha

Ta grupa mięśniowa tak jak inne potrzebuje różnych bodźców. Samo spinanie i unoszenie nóg nie sprawi, że mięśnie brzucha staną się duże i widoczne. Czasami warto skupić się na większyć ciężarze podczas ich treningu, pytanie tylko jak?

Doskonałym rozwiązaniem, zamiast trzymania kilku talerzy na klatce piersiowej podczas brzuszków, jest wykorzystanie maszyny Smitha. Dzięki stabilizacji sztangi możemy skupić się tylko na pracy mięśnie brzucha, nie zaś na utrzymywaniu sztangi w prostej linii.

Technika:

– Ustaw matę na ławeczce pod sztangą maszyny Smitha. Usiądź na niej tak, aby stopy mięściły się na oparciu.

– Złap sztangę na szerokość barków lub szerzej.

– Pośladki nie powinny odrywać się podczas ćwiczenia od ławeczki. Unosimy tylko tułów na wyprostowanych ramionach. Do maksymalnego spięcia mięśni brzucha.

– Mięśnie brzucha podczas całego ćwiczenia powinny być mocno spięte.

Wykonujemy 3 serie po 12 powtórzeń. Obciążenie należy dobrać tak, aby wykonać maksymalnie wskazaną liczbę powtórzeń.

Dodatkowo należy wykonać inne ćwiczenia np.: unoszenie nóg czy allaszki (ściąganie linki wyciągu do ziemi klęcząc).

Komentarze: