Poprawne przyciąganie linki wyciągu do brzucha

Mięśnie grzebietu są jednymi z najbardziej spektakularnych partii mięśniowych. Duże plecy i wąska talia robią wrażenie nie tylko na ćwiczących osobach, ale także tych, którzy nie mają z siłownią nic wspólnego. Jednak jak wykonywać poprawnie przyciąganie linki wyciągu, aby dawało to najlepsze efekty?

Mięśnie, które biorą udział w ćwiczeniu

1. Najszersze grzbietu.

2. Czworobiczne.

3. Naramienne.

4. Obłe większe i mniejsze.

5. Podgrzebieniowe.

Technika wykonywania

Siedzimy przodem do maszyny, następnie ustawiamy ciężar, który nie może być za duży. W tym ćwiczeniu ważna jest technika, a ciężar to sprawa drugorzędna.

Zatem chwytamy uchwyt w pozycji pochylonej do przodu, po czym przyciągamy drążek do brzucha prostując się tak, aby pomiędzy tułowiem a kolanami było 90 stopni.

W momencie, gdy uchwyt jest przy brzuchu maksymalnie ściągami i spinamy łopatki.

Po tym, powoli rozciągamy mięśnie i kończymy ruch w momencie, gdy poczujemy, aż najszerszy grzbietu nas „rwie”.

Dodatkowe uwagi

– Łokcie podczas ruchu powinno prowadzić się jak najbliżej tułowia.

– Stosowanie uchwytu o wąskim rozstawie angażuje mocniej dolne partie mięśni najszerszych grzbietu, zaś szerszy uchwyt rozwija górne partie.

Komentarze: