Sekrety zwiększania siły

Sposoby zwiększania siły mogą dzielić się na te subtelne i dość radykalne. Jedne wymagają tylko nieznacznej zmiany techniki wykonywanych ćwiczeń inne zaś całego zestawu bądź zmiany ilości ciężaru. Celem jest wzrost siły mięśni, nie ważne w jaki sposób.

1. Pozycja.

Może nie każdy przywiązuje do tego uwagę, ale pozycja, którą przyjmujemy podczas ćwiczeń jest ważna dla naszej siły. Otóż, w wielu przypadkach stabilizatory naszego ciała odpowiadają za ogólną sprawność. Zatem, przyjmując prostą, symetryczną postawą siedząc bądź stojąc możemy być pewni, że zwiększymy swój zakres ruchu a tym samym lepiej skupimy na pracy mięśni.


2. Ruch.

Wynikający z badań fizycznych sposób ruchu ma wpływ na ciężar. W wypadku unoszenie ciężaru na treningu takie założenie się sprawdza. Zaleca się, aby np. wyciskając sztangę leżąc robić to w linii prostej. Przeprowadzone pod tym kątem badania udowodniły, że rzeczywiście siły działające na sztangę są najmniejsze gdy jej ruch odbywa się w linii prostej.

3. Zmienność.

Elementem, który często spowalnia nasze efekty jest rutyna. Każdy, kto chce się rozwijać, zarówno pod kątem siły, wytrzymałości i masy mięśniowej, powinien wciąż zmieniać swoje zestawy ćwiczeniowe. Zamiast ciągle wykonywać ćwiczenia w tych samych mięśniach czyli na ławkach, linkach i wyciągach, czasem warto skupić się na piłkach, barierkach, drążkach czy po prostu na podłodze. Wykonywane w innych warunkach ćwiczenia mogą pobudzić zupełnie nowe włókna mięśniowe, które przyczynią się do zwiększenia ogólnej siły organizmy.


4. Nie skupiaj się na rekordach.

Bicie swoich rekordów to element życia kulturysty. Jednak bardzo często na biciu rekordu tylko się kończy. Wiele osób przygotowuje się sporo czasu, aby jednego dnia podejść do sztangi i pobić swój wynik. Pamiętaj, że każdy dzień treningowy powinien taki być. Kulturystyka to sport, gdzie codziennie powinieneś wygrywać sam ze sobą. Staraj się, aby na każdym treningu zwiększać ciężar i intensywność.

Komentarze: