Silne przedramiona

Wiele spośród osób trenujących unika treningu mięśni przedramion. Dlaczego tak się dzieje?

Prawdopodobnie dlatego, że zwykle wykonuje się to ćwiczenia po ciężkim treningu mięśni ramion, a wtedy brak już siły i ochoty na trening mięśni przedramion. Jednak rozwój mięśni przedramion jest ważny nie tylko dla zachowania proporcji, ale przede wszystkim dla zwiększenie ich siły, a co za tym idzie zwiększenie jej przy innych ćwiczeniach np. bicepsów. Przedramiona są bardzo obciążone praktycznie we wszystkich ćwiczeniach, poza ćwiczeniami mięśni nóg. Należy pamiętać o tym, że mięśnie przedramion są przeznaczone do nieprzerwanej pracy, dlatego ich trening musi być wyczerpujący. Poniżej przykładowy plan ćwiczeń, które należy wykonywać na koniec, po treningu górnych partii mięśniowych:

1. Nawijanie linki z ciężarkiem na drewniany drążek – ramiona wyprostowane

3 serie z maksymalną liczbą powtórzeń.

Przy tym ćwiczeniu należy być wyprostowanym, ramiona także powinny być maksymalnie wyprostowane. Linkę nawijamy na drążek powoli.

2. Utrzymywanie palcami talerza od sztangi stojąc –

3 serie z maksymalną liczbą powtórzeń.

W tym ćwiczeniu należy, chwycić palcami talerz od sztangi i trzymać go w powietrzu jak najdłużej.

3. Unoszenie sztangi z ciężarem stojąc

3 serie po 10 powtórzeń.

Przed rozpoczęciem ćwiczenia należy owinąć ręcznikiem miejsce, w którym będziemy trzymać sztangę. Taki zabieg wykonuje się po to, aby zwiększyć pracę mięśni przedramion. Podczas ćwiczenia należy mocno zaciskać dłonie.

Wielu trenujących używa taśm usztywniających nadgarstki, jednak nie jest to dobre rozwiązanie, gdyż hamuje ono rozwój mięśni przedramion.

Komentarze: