Skakanka jako idealny trening cardio

Zapomniany już nieco przyrząd do ćwiczeń, jest jednym z najlepszych elementów treningu cardio. Nie dość ze wymaga od nas dużego ciągłego wysiłku cardio to także angażuje różne grupy mięśniowe.

Skakanka jest obecnie obowiązkowym elementem przy treningu bokserskim. Doskonale rozwija mięśnie nóg, a w szczególności łydek. Po za tym mocno angażuje mięśnie brzucha i ramion.

Eksperymenty prowadzone na ćwiczeniach ze skakanką wykazały, ze przy odpowiednim i jednostajnym ruchu można spalic nawet 16 kalorii na minutę. Zatem przy 10 rundach po 3 minuty można spalić aż 480 kalorii. Oczywiście pomiędzy rundami można stosować przerwę.

Zacznij od:

1. Skup się na swoim ciele. Ważne jest skoordynowanie wszystkich części ciała. Na początku skup się na technicę, nie na prędkości skakanki.

2. Nie machaj rękoma. Ruch skakanki powienien odbywać się tylko dzięki delikatnemu ruchowi nadgarstków. Wymaga to wprawy, ale wtedy nasze ramiona nie będą się tak szybko męczyć.

3. Staraj się, aby Twoje stopu tylko delikatnie odrywały się od podłoża. Nie skacz w górę, a jedynie podskakuj, aby linka przechodzi tuż pod Twoimi stopami.

4. Gdy nauczysz sie odpowiedniej techniki, możesz popracować na konfiguracjami ćwiczeń. Możesz zmieniać ruch stóp, np. wysuwanie do przodu, do tyłu, skakania na jednej nodze itd. Możesz wprowadzic także podwójne okręcenie skakanki wokół swojego ciała.

Komentarze: