Sposób na oporne mięśnie łydek

Mięśnie łydek to jedne z najwytrzymalszych mięśnie naszego ciała. Wiele osób ma problem z ich rozwinięciem. Dlaczego? Być może takie sa uwarunkowania genetyczne, które cięzko przezwyciężyć, dlatego też mam dla Was trening po którym z pewnością zauważycie efekty.

Na początku należy zacząć od rozpoznania reakcji mięśni łydek zarówno na ilość powtórzeń oraz ciężar. Jeśli wiemy, że przy treningu 2 razy w tygodniu z odpowiednio dużym ciężarem mięśnie te nie rozwijają się, należy trening zmienić. Dobrym rozwiązaniem byłoby trenowanie tych mięśni nawet 3 razy w tygodniu z małym ciężarem a dużą liczbą powtórzeń.

Przy rozwoju łydek należy pamiętać o całkowitym zakresie ruchu podczas treningu. Odnosi się to do rozciągania mięśni w fazie opuszczania i maksymalnego spięcia w fazie unoszenia. Przy unoszeniu na palcach powinniśmy robić to do samego końca aż poczujemy bardzo silny ból w łydkach.

Trening, który Wam przedstawimy jest kombinacja zarówno małej liczby powtórzeń (10-20) jak i dużej (30+). Taki sposób może wprowadzić „zamęt” mięśniowy wywołując wzrost.


1. Unoszenie kolan siedząc.

3 serie – 10-15 powtórzeń

. Unoszenie na placach stojąc.

3 serie – 30 lub więcej powtórzeń

3. Wypychanie suwnicy palcami.

3 serie – 15-20 powtórzeń

4. Unoszenie na palcach z obciążeniem na plecach.

1 seria – 50 lub więcej powtórzeń

Komentarze: