Trening do wyczerpania mięśni nie wskazany

Wielu ćwiczących wybiera tę technikę treningową. Jest ona o tyle kusząca, że mięśnie otrzymuję olbrzymią dawkę krwi, przez co odnosimy wrażenie „spompowania” mięśni. Ta metoda nie jest jednak ani skuteczna ani bezpieczna.

Technika treningu wyczerpywania mięśni stosowana była niegdyś w amerykańskim wojsku, jednak dość szybko została wycofana z ośrodków treningowych. Dlaczego? Otóż przeprowadzone badania na wioślarzach, którzy zostali podzieleni na dwie grupy, udowodniły, że Ci, którzy trenowali w sposób tradycyjny z określoną liczbą serii i powtórzeń, zanotowali aż 400-krotny wzrost siły i dynamiki aniżeli grupa trenująca do upadku mięśniowego.

Wykonywanie ćwiczeń do wyczerpania jest o tyle nieefektywne, ze względu na bardzo długi czas regeneracji ćwiczonego mięśnia. Komórki mięśniowe podczas wykonywania tej techniki zostają w dużym stopniu uszkodzone. Przy okazji uwalniają one mioglobinę, która przedostając się do układu krwionosnego uszkadza nerki.

Dla tych, którzy mimo to zamierzają trenować do wyczerpania mięśni, zalecamy, aby nie wykonywali wszystkich ćwiczeń tym sposobem, ale jedynie ostatnią serię. Dzięki temu mięsień zostanie odpowiednio dokrwiony i pobudzony.

Komentarze: