Trening Flexa Wheelera

Flax Wheeler to jeden z najlepszych kulturystów w historii tego sportu, choć nigdy nie zdobył tytułu Mr. Olimpia. Dla wielu wciąż jest niekwestionowanym mistrzem i wzorek kulturysty. Wheeler kilka lat temu zakończył swoją karierę, jednak jego rady na temat treningu nadal są aktualne i cenne. Poniżej przedstawiamy jego trening na mięśnie naramienne.

W wielu wywiadach Flex Wheeler mówił, że jednym z jego ulubionych ćwiczeń na barki jest wyciskanie sztangi na maszynie Smitha. Uzasadniał to tym, że dzięki stabilności sztangi, która porusza się w linii prostej, można skupić się wyłącznie na pracy mięśni naramiennych. Żelazną zasadą Flexa była koncentracja na pracy mięśni. Mniej ważny był ciężar, który jego zdaniem bez odpowiedniego wyczucia się w pracę mięśni podczas wykonywania ćwiczenia nie spełniał swojego zadania. Jest w tym mnóstwo racji, szczególnie gdy popatrzeć na tych, którzy kosztem techniki zwiększają ciężary nie mogąc ich później nawet podnieść. Teoria Flexa znajduje swoje zastosowanie szczególnie w wypadku treningu mięśni naramiennych, które zbudowane są w większości z czerwonych włókien mięśniowych, tym samym lepiej reagujących na mniejsze ciężary, większą liczbę powtórzeń w seriach i dokładne wykonywanie ćwiczeń. Poniżej przedstawiamy trening barków Flexa Wheelera w okresie jego największej formy:

1) Wyciskanie sztangi na maszynie Smitha – 4 serie po 12-10 powtórzeń

2) Wyciskanie sztangi z klatki piersiowej – 3 serie po 12-10 powtórzeń

3) Unoszenie sztangielek bokiem w górę stojąc – 4 serie po 12-1- powtórzeń

4) Unoszenie sztangi przodem w górę (chwyt sztangi szeroki) – 3 serie po 12-10 powtórzeń

5) Unoszenie sztangielek w górę leżąc przodem na ławce – 4 serie po 12-10 powtórzeń

6) „Odwrotne rozpiętki” – butterfly- 3 serie po 12-10 powtórzeń

Komentarze: