Trening klatki piersiowej a ból w barkach

Bardzo często przy nieprawidłowych wyciskaniu sztangi bądż sztangielek zarówno na ławce skośnej i prostej dochodzi do mikro uszkodzeń w stawach barkowych. Odczuwany ból jest niezwykle dokuczliwy i często przestajemy całkowicie wykonywać niektóre ćwiczenia. Czasami warto jedynie zmienić ustawienie i sposób ćwiczenia.

1. Zmiana kąta.

Jeśli przy wyciskaniu bądż rozpiętkach odczuwasz ból lub kłucie, to oznaka, że staw został w jakiś sposób uszkodzony. Aby uniknąc dalszego rozwoju kontuzji należy rozważyć zmianę techniki wykonywania danego ćwiczenia.

Zmiana kąta, zarówno przy rozpiętkach i wyciskaniu, jest wskazana. Spróbuj znaleźc odpowiedni kąt przy którym nie odczuwasz bólu. Oczywiście nie może być on taki, aby nadwyrężał barki bądź całkowicie przestał angażować klatkę piersiową.


2. Złe ustawienie łokci.

To bardzo częsty powód bólu barków. Jeśli łokcie, przy wyciskaniu, znajdują się zbyt blisko tułowia przejmują one większość pracy klatki piersiowej.

Ponadto, sztangielek nie powinno opuszczać się zbyt nisko. Opuść sztangielki do momentu, gdy poczujesz „rwanie” w mięśniach klatki.


3. Ustawienie przedramion.

Przedramiona poczas wyciskania sztangielek powinny znajdować się prostopadle do podłogi. Nie mogą one odchylać się ani do przodu ani do tyłu. Podobnie jest z nadgarstkami. Musza być one sztywne i w tej samej linii co przedramiona.

Oczywiście jednym z najwazniejszych elementów jest rozgrzewka przed przystąpieniem do ćwiczeń. Wielu kulturystów stosuje także metodę kilku serii rozgrzewkowych z kilkudziesięcioma powtórzeniami. Rozgrzewa to stawy oraz pompuje krew do mięśni.

Komentarze: