Trenować rano czy wieczorem?

Z pewnością wielu z nas zastanawia się, która część dnia jest najlepsza na treningi. Wiele teorii twierdzi, że najlepszym czasem na wysiłek fizyczny są godziny poranne, gdy poziom testosteronu jest najwyższy. Jednak nie zawsze teorie się sprawdzają.

Innowacyjne mogą okazać się wyniki badań naukowców z Uniwersytetu w Południowym Mississippi. Stworzono dwie grupy mężczyzn, którzy trenowali o różnych porach dnia przez 10 tygodni. Ich trening obejmował 4 dni, w tym 45 minut treningu siłowego oraz 45 minut cardio. Jedyna, jednak niezwykle ważną różnicą, były godziny ćwiczeń. Pierwsza grupa poddawana była testom przed godziną 10 rano, natomiast druga po godzinie 18.

Wedle analiz uniwersyteckich naukowców grupa mężczyzn trenujących w godzinach wieczornych zwiększyła beztłuszczową masę mięśniową średnio o około 3% oraz zmniejszyła o 4% ilość tkanki tłuszczowej. Grupa ćwiczących przed godziną 10 nie uzyskała praktycznie żadnych efektów.

Wynika z tego, że trening w godzinach wieczornych może pozwolić nam na zwiększenie masy mięśniowej i zredukowanie tkanki tłuszczowej. Warto jednak pamiętać, że aby robić największe postępy, należy trenować systematycznie, a przecież nie każdy ma czas trenować po godzinie 18.

Komentarze: