Wielka klata Arnolda

Siedmiokrotny Mr Olympia, czterokrotny zwyciężca Mr Universe, Arnold Schwarzenegger czyli najbardziej znany kulturysta wszechczasów, a obecnie gubernator Kalifornii przedstawia swój własny trening na mięśnie klatki piersiowej.

Arnold Schwarzenegger był znany głównie dzięki mięśniom klatki piersiowej. Ich masywność była charakterystyczna jedynie dla Arnolda. Nie każdy jednak ma takie predyspozycje, co legenda kulturystyki, ale trening mistrza może okazać się efektywny dla kogoś kto ma na przykład problemy z rozbudową tej partii mięśniowej.

1. Wyciskanie sztangielek na ławce poziomej. 5 serii 20-6 powtórzeń.

„Zawsze zaczynałem trening klatki piersiowej od wyciskania sztangielek na ławce poziomej. Moim niezmienną metodą było stosowanie piramidy, czyli zaczynanie od małego ciężaru i dochodzenie do takich, które pozwalały mi jedynie na wykonanie 6 powtórzeń.”

2. Wyciskanie sztangielek na ławce skośnej. 5 serii 15-10 powtórzeń.

„Następne ćwiczenie to wyciskanie sztangielek na ławce skośnej. Uwielbiam wykonywać minimalnie 10 powtórzeń, to daje mięśniom dużą pompę.”

3. Rozpiętki na ławce poziomej. 5 serii 15-10 powtórzeń.

„Trzecie ćwiczenie, które moim zdaniem jest niezbędne dla rozbudowy masywnej klatki piersiowej są rozpiętki. Zawsze mocno rozciągałem klatkę podczas ruchu ekscentrycznego, jednak pamiętałem o tym, aby nie obciążyć stawów barkowych zbyt mocno.”

4. Pompki na poręczach. 5 serii 15 powtórzeń.

„To ćwiczenie stosuje jako dopompowanie. Opuszczam się powoli na poręczach i bardzo szybko wypycham swoje ciało w górę. Wszyscy Ci, którzy chcą wykonywać to ćwiczenie, muszą pamiętać, że należy pochylić się lekko do przodu. To zagwarantuje nie tylko odpowiednią pozycję, ale pomoże rozwinąć dolną część klatki piersiowej”.

Komentarze: