Wspięcia na palce

Pomimo iż, mięśnie łydek są bardzo często omijane w treningu, to wspięcia na palcach to najpopularniejsze ćwiczenie na rozrost tej partii mięśniowej.

Mięśnie które biorą udział w tym ćwiczeniu to:

– mięśnie brzuchate łydek:

– mięśnie płaszczkowate.

Ćwiczenie to możemy wykonywać na maszynie lub stojąc na podeście z ciężarkiem w ręku.

Stoiki kłębami paluchów na platformie maszyny do ćwiczeń. Stopy rozstawiamy nieco węziej niz szerokość ramion, tułów i nogi musimy mieć wyprostowane.

Podnosząc ciężar go góry, w końcowej fazie zatrzymujemy się na 2/3 sekundy, po czym opuszczamy ciężar do momentu uczucia rozciągnięcia mięśni łydek. Ruch ten powtarzamy kilkunastokrotnie.

Mięśnie łydek przyzwyczajone są do nieprzerwanego wysiłku, zatem aby zmusić je do rozrostu musimy zastosować wobec nich terapię szokową.

Uwagi

– w celu całościowego przećwiczenia mięśni łydek musimy zmieniać rozstawienie stóp. Palcami do wewnątrz i palcami do zewnątrz’

– ciężar dobieramy w ten sposób, aby nie ograniczał zakresu ruchu;

– ruchy wykonujemy w pełnym zakresie, pamiętając przy tym, że zbyt niskie opuszczanie pięt rozi urazami ścięgna Achillesa;

– unikamy ruchów gwałtownych oraz zginania nóg w stawach kolanowych.

Komentarze: