Wzmocnienie siły, wytrzymałości i rozmiaru nóg tylko dzięki przysiadom

Osoby trenujące wiedzą, że przysiady to najlepszy sposób na ogólne wzmocnienie nóg, ale także kręgosłupa. Jednak wielu trenerów uczy swoich klientów, aby ćwiczenia na mięśnie nóg wykonywali na niestabilnych piłkach. Mamy dowód, że przysiady biją na głowę wszystkie inne ćwiczenia.

Norwescy naukowcy sportowi wzięli pod uwagę wymagania nie tylko osób, które chcą zwiększać swoją masę mięśniową, ale także osoby chcące poprawić swoją wytrzymałość czy ogólną sprawność.

Badanie polegało na wykonywaniu przez pacjentów przysiadów ze sztangą oraz przysiadów z piłką. Bardzo szybko okazało się, że siła, wytrzymałość i masa zwiększały się kilkukrotnie lepiej niż w przypadku przysiadów z piłką. Podczas tradycyjnych przysiadów następowała aktywność mięśni bocznych, środkowych ud, pleców, brzucha i łydek.

Te same badania pokazały w liczbach, że wykorzystywanie piłek w przysiadach zmniejsza wytrzymałość mięśniową nawet 0 20%.

Wiele osób może zarzucić, że przysiady to trudne i kontuzjogenne ćwiczenie, które nie wszyscy wykonają. To nie prawda. Przy odpowiedniej technice oraz doborze ciężaru nie zdarzy się żadna kontuzja.

Komentarze: