Wzrost mięśni dzięki krótkiej przerwie

Jaki jest sposób na wzrost mięśni? Zapewni wiele osób odpowie, że duzy ciężar i określona liczba powtórzeń. Być może, jednak najnowsze eksperymenty stwierdzają, że to czas przerwy pomiędzy seriami ma największy wpływ na uszkodzenia mięśni tj. ich wzrost.

Bez odpowiedniego ciężaru, techniki i liczby powtórzeń nie rozwiniemy naszych mięśni. To oczywiste. Jednak gdybyście mogli jeszcze szybciej zwiększyć ich masę?

Pojawił się trend, oparty na bazie doświadczeń większości zawodowych kulturystów np. Jay Cutlera czy Dextera Jacksona, mówiący iż największy wpływ na rozrost tkanki mięśniowej jest długość przerwy pomiędzy danymi seriami.

W związku z takim podejściem, brazylijscy naukowcy postanowili przeprowadzić eksperyment, który miałby potwierdzić tę tezę. Grupa ochotników poddano ćwiczeniom bicepsów z ciężarem 85% CM. Liczba powtórzeń wynosiła 6.

W jednej sesji ochotnicy wykonywali 3 minutowe przerwy pomiędzy seriami w drugiej przerwa skróciła się tylko do 1 minuty. Markery uszkodzeń mięśni były wielokrotnie większe niż w przypadku długiej przerwy.

Dzięki krótszym przerwom mięśnie poddane są większej intensywności co powoduje ich większy wysiłek. Warto zaznaczyć, że przy bardzo ciężkim treningu z krótkim czasem odpoczynku, należy poddawać się wystarczającej regeneracji (sen) i wspomagać się takimi środkami jak bcaa czy glutamina.

Komentarze: