Zwiększ hormon wzrostu rozciągając się

Kto by pomyślał, że rozciągając się po treningu możemy zwiększyć poziom jednego z najważniejszych hormonów w naszym ciele? Zatem jak to robić?

Schemat wygląda następująco:

Trening siłowy – rozciąganie – wzrost IGF – zmniejszenie rozpadu białek

Niektórzy z kulturystów wyznają zasadę rozciągania mięśni zarówno prze treningiem jak i po nim. Celem jest rozciągnięcie tkanki łącznej otaczającej komórki mięśniowe. Wynika to z tego, że jeśli tkanka łączna nie jest odpowiednia rozciągnięta to mięśnie nie mogą się wystarczająco rozwijać, gdyż nie maja na to miejsca.

Jedno z ciekawszych badań nad rozciąganiem pokazuje, że ma ono wpływ na wydzielanie hormonu wzrostu, który decyduje o wzroście naszego organizmu. Badani zostali podzieleni na 3 grupy szkoleniowe:

a) Statyczne rozciąganie przed treningiem siłowym

b) Statyczne rozciąganie przed każdym zestawem ćwiczeń

c) Brak rozciągania

Poziom hormonu wzrostu mierzony był przed i po zakończeniu testu. Wyniki były zastanawiające. Otóż Grupa, która nie rozciągała się wykazała wzrost siły i wytrzymałości przy wszystkich ćwiczeniach. Grupa, która rozciągała się przy przed i w trakcie wykazała wzrost jedynie przy niektórych ćwiczeniach.

Wniosek badaczy był taki, że rozciąganie przed bądź w trakcie treningu nie jest dobrym rozwiązaniem dla wzrostu IGF. Najlepszym sposobem na zwiększenie rezultatów treningu siłowego jest stretching po sesji. Dzięki temu do mięśni trafi odpowiednia ilość krwi a wraz z nią substancje odżywcze i minerały. Pomoże to także rozciągnąć strukturę mięśni, co pobudzi je do wzrostu, a także wspomoże ich regenerację.

Komentarze: