jj

Strongmani to specyficzna grupa sportowców, którzy mają wiele swoich wyznaczników sukcesu. Choć wielu z nich wygląda bardziej jak koneserzy piwa, to jednak mają oni swoje metody na odpowiednią formę startową. Jakie?

1. Jedz, jedz, jedz.

Wysiłek towarzyszący treningów strongman jest ogromny. W związku z tym potrzeba mnóstwa kalorii w ciągu dnia. Wielu z nich wspomaga się miej zdrowymi i fit potrawami z uwagi na ich szybkie dostarczanie kalorii. Dzięki tem mogą zyskać nawet do 1000 kcal dziennie, które i tak spalą podczas treningu.

To rada także dla niektórych osób przygotowujących masę. Takie przekąski mogą Wam się zdarzyć i nie będzie w tym nic złego. Podbicie kalorii raz na jakiś czas może pomów Wam w budowani masy, ale także być bodzźcem dla metabolizmu.

2. Nawodnienie.

Utrzymywanie nieprzerwanego nawodnienia to element potrzebny wszystkich sportowcom. Wysokie obroty treningowe potrzebują wody, tak jak silnik oleju.

Odpowiednia gospodarka wodna to prawidłowa produkcja hormonów, szybszy metabolizm większa wymiana składników odżywczych, oczyszczanie ciała.

3. Odpoczynek.

Nawet jeśli jesteś maszyną i podnosić ogromne ciężary, co odpoczynek jest czymś czego nie możesz sobie odmówić. Pisaliśmy kilka dni temu o umiejętności łączenia planów treningowych z mądrą regeneracją Jest to klucz do zwiększania swoich wyników przy zachowanu zdrowia, równowagi siłowej i ochrony przed urazami.

4. Własne tempo.

Pamętajcie o tym, aby dostosowywać tempo treningowe i rozwojowe do swoich możliwości. To, że ktoś jest od Was slniejszy ie powinno być dla Was wyznacznikiem. Myślcie także o przyszłości i otym jak gwałtowny wzrost pewnych Waszych parametrów wpłynie na Wasze ciało – uszkodzenia kręgów, zwyrodnienia stawów, zaburzenia metaboliczne, spadek naturalnych hormonów.

5. Nie skupiajcie się na jednej umiejętności.

Zwróćcie uwagę na Mariusz Pudzianowskiego, który oprócz siły nie miał nic innego, ani dynamiki, ani wytrzymałości.

Rozwój pod kilkoma względami jest efektywniejszy dla ciała i pozwala rozwijać się w kilku dziedzinach na raz. Dobrym przykładem jest trening funkcjonalny, który może przygotowywać zarówno crossfitowców, kulturystów czy zawodników sztuk walki do zawodów.

Komentarze: