3 ćwiczenia z Kettlami dla lepszego wzrostu mięśni

Choć Kettlebell stały się ostatnio bardzo popularne to jednak wiele osób nie potrafi ich dobrze wykorzystać. Aby korzystać z ich wpływu należy wykonywać ćwiczenia odpowiednie w odpowiedni sposób. Dowiedzmy się jak to zrobić.

Przede wszystkim nalezy zdać sobie sprawę, że środek cięzkości jest rozmieszczony inaczej niż przy sztangielkach. Ruchy trzeba wykonywać nieco inaczej. Ma to swoje plusy ponieważ przy wielu grupach mięśniowych np. klatce piersiowej można angażować inne włókna i polepszyć technikę ruchu.

Przedstawiamy Wam kilka ćwiczeń:


1. Gladiator Press.

Juz kiedyś opisywaliśmy to ćwiczenie. JEst ono skierowane dla nieco bardziej zaawansowanych ćwiczących. Wymaga koordynacji i skupienia.

Kładziemy się na boku opierając swoje ciało na łokciu i stopie. Przeciwstawną nogę unosimy do góry, a w przeciwstawnej dłoni trzymamy Kettla. W takiej pozycji wykonujemy określoną liczbę powtórzeń wypychając Kettla do góry. Jeśli nieco się wprawimy możemy zsynchronizować ten ruch z ruchem uniesionej nogi.

2. Dwa Kettle.

To ćwiczenie polega na trenowanie zarówno ramion jak i nóg. Trzymaj dwa kettlebells w dłoniach. Prawą rękę unieś razem z Kettlem do góry lewą zaś trzymaj opuszczoną. Zrób przysiad w takiej pozycji. Wstań i zmień ustawienie dłoni, unieś lewą opuść prawą, i wykonaj kolejny przysiad.


3. Wykroki z ciężarem nad głową.

To dośc popularne ćwiczenie. Wybieramy albo sztangę albo obciążenie na sztangę. Sztangę bądź obciążenie unosimy nad głową, tak aby ręce były wyprostowane. Powoli i dokładnie zaczynamy wykonywać wykroki, z jednej nogi na drugą. Trzeba pamiętać, aby wykroki nie były za dalekie. Nasze kolana muszą zginać się do kąta 45 stopni.

To szybki i efektywny trening CrossFit, który można wykorzystać także w treningu kulturystycznym.

Komentarze: