Można byłoby powiedzieć, że crossfit to pewnego rodzaju mix wielu dyscyplin i ćwiczeń. CrossFit czerpie od ciężarowców, triatlonistów, biegaczy i strongmanów. W związku z tym, aby być dobrym i czerpać z tego treningu jak najwięcej należy odpowiednio do niego podejść i zrozumieć pewne podstawowe elementy.

1. Musisz opanować podstawowe umiejętności.

Niestety początki nie skupiają się na rozwoju Twoich wyników, a podstawowych elementach technicznych, a także zwiększaniu wydolności w różnego rodzaju programach.

Wszystko musi być zaplanowane i nie może dojść do opuszczenia pewnych zagadnień. Gdy już nauczysz się podstaw będzie mógł przejść do rozwoju siebie jako sportowca w crossfitcie.

Na początku należy skupić się na:

Ćwiczenia z masą ciała – wspinaczka, stanie na rękach, pistolety, podciągnie na drążku, pompki na poręczach, pompki, burpees, pompki w staniu na rękach.

Ćwiczenia ze sztangami – przysiady, snatch, przysiad ze sztangą nad głową, wyciskanie sztangi nad głowę, martwy ciąg, przednie przysiady.

Ćwiczenia kettlebell – kettlebell swing, snatch

2. Zwiększanie siły.

Celem jest osiągnięcie maksymalnego poziomu siły przy zachowaniu najwyższej wydolności i wytrzymałości. To trudne, aby wyważyć wszystkie te elementy, aby wznieść je na najwyższy poziom bezstratnie.

Siłę tę buduje dzięki ćwiczeniom siłowym czyli przysadiom, martwemu ciągowi, spacerowi farmera, przerzucaniu opony, przepychaniu sleda, przenoszenie worków, przenoszenie taczki itp.

3. Wysoka wydajność – zdolności beztlenowe i wysoki próg mleczanowy.

Umiejętność wykonywania ćwiczeń cardio a walka na najwyższych obrotach przez dłuższy czas to 2 różne sprawy. W crossfitcie wykonuje się dużo ćwiczeń trwających 20-30 sekund, które wymagają dużej ilości siły i wytrzymałości.

Aby zwiększać swoje możliwości należy trenować na wysokim poziomie intensywności w zakresie 1-3 minuty.

4. Crossfitowiec to biegacz.

Bieganie to praktycznie stały element zawodów crossfitowych. Jeśli chcecie startować w zawodach to trening biegowy musi być podstawą.

Warto wykonywać trening biegowy przynajmniej 2 razy w tygodniu. Można to oczywiście łączyć z podbiegami, sprintami, joggingiem cy wspinaczką.

5. Umiejętność wyrównywania słabych punktów.

Duża różnorodność ćwiczeń i konkurenji wymaga treningu holistycznego i bycia przynajmniej zaznajomionym z ćwiczeniami. Musimy starać się wykonywać wszystkie ćwiczenia i na ich podstawie poznać swoje słabe punkty. Wszystkie te elementy należy poprawiać we wszystkich aspektach – siły, wytrzymałości i wydolności.

6. Wysiłek a regeneracja.

To 2 elementy będące istotne w każdym sporcie. CrossFit jest na tyle wymagający i intensywny, że należy określić swoje możliwości treningowe, aby dobrze dobrać ilość regeneracji.

Wyważenie tego jest dość trudne, zwłaszcza, że po kilku tygodniach granica naszych możliwości przesuwa się dalej.

Komentarze: