Dziś ćwiczenia dla osób, które znają już technikę takich ćwiczeń jak zarzut siłowy. Proponowalibyśmy wykonywać ten zestaw osobom, które mają już jakieś podstawy i wiedzę na temat CrossFitu bądź kulturystyki.

ELIZABETH:

– Zarzut siłowy – 60-70 kg

– Pompki na poręczach

3 SERIE:

  • 21 powtórzeń
  • 15 powtórzeń
  • 9 powtórzeń

BEZ PRZERWY – na czas

Dla niektórych z Was „zarzut siłowy” nie mówi zapewne nic. Dlatego też przedstawię Wam krótki opis tego ćwiczenia oraz film, abyście dokładnie zrozumieli na czym polega to ćwiczenie, jakie partie mięśniowe rozwija oraz jak je poprawnie wykonać.

ZARZUT SIŁOWY

Ćwiczenie to polega na zarzuceniu sztangi na klatkę piersiową. Choć wydawać by się mogło, że jest to proste ćwiczenie, to w rzeczywistości potrzebna jest do niego odpowiednia technika. Przygotuj się do zarzutu w ten sposób:

  • Stań przy sztandze w lekkim rozkroku, mniej więcej na szerokość barków
  • Pochyl się, ale tak, aby odcinek lędźwiowy pleców był cały czas prosty
  • Chwyć sztangę również na szerokość barków

Tak wygląda pozycja startowa. Następnie:

  • Unosimy sztangę za pomocą pleców i nóg do momenty, gdy sztanga znajdzie się na wysokości ud
  • Następnie gwałtownie podciągami rękoma sztangę do góry, pamiętając, aby jak najszybciej „podłożyć” łokcie pod sztangę. To pozwoli na zablokowanie pozycji.

 

Ćwiczenie na filmie zademonstrował Jan Łuka – wielokrotny Mistrz Polski, Mistrz Europy i pięciokrotny Mistrz Świata w wyciskaniu sztangi leżąc.

 

Zarzut w wydaniu CrossFitowym

Ćwiczenie na filmie zademonstrował Jan Łuka – wielokrotny Mistrz Polski, Mistrz Europy i pięciokrotny Mistrz Świata w wyciskaniu sztangi leżąc.

Komentarze: