Jak sami macie okazję zobaczyć, większość ćwiczeń Crossfitowych opiera się na biegania, przysiadach, pompkach i podciąganiu. Dlaczego? Otóż od zawszy były to podstawowe ćwiczenia gwarantujące rozwój.

Pomimo iż, jest wielu zwolenników CrossFitu to jest także liczna liczba osób, które mają sceptyczne podejście do tej metody trenowania. To prawda, jeśli ktoś nie potrafi wykonywać ćwiczeń w sposób poprawny technicznie, CrossFit może stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia.

Określony czas niesie ze sobą bardzo szybkie wykonywanie powtórzeń, a w przypadku przysiadów czy wyciskania sztangi może oznaczać to zaburzenie prawidłowej techniki. Dlatego na początku, warto zapoznać się z techniką i szkolić ją w sposób, który sprawi iż, stanie się to dla Was rutyną.

Podobnego zdania jest także Paweł Czaplicki – brązowy medalista Reebok CrossFit Challenge 2012 – „Bez techniki i jej opanowania nie można iść dalej, bo grozi to kontuzjami, a to mija się za założeniami Crossfitu.”.

NICOLE:

  • Bieg 40 metrów (sprint)
  • Podciąganie na drążku (maksymalna ilość)

Tyle rund, ile dasz radę wykonać w 20 minut.

Komentarze: