Według nas CrossFit może korzystać z innych sportów siłowych. Od zawsze byliśmy zdania, że podstawą powinny być ćwiczenia siłowe, aby zbudować „bazę” pod ćwiczenia wytrzymałościowe. Stawy i ścięgna powinny być przygotowane pod trening CrossFitowy. Zatem przedstawiamy Wam trening, który jest połączeniem treningu wytrzymałościowego i siłowego.

Wszystkie ćwiczenia wykonujemy w 3 seriach z jak najkrótszą przerwą.

a) Squat Row
20 powtórzeń/odległość
Do tego ćwiczenia potrzebne będą nam linki, które możemy zamocować do drzwi bądź drabinek. Podczas tego ćwiczenia mocnemu wysiłkowi będą poddane mięśnie ud oraz łydek.

squat-cable-row
Opcja 1.
Przywiązujemy linki np. do drabinek i mocno je naciągamy po czym wykonujemy przysiady.

Opcja 2.
Mocujemy linki do specjalnych sanek z obciążeniem . Ustawiamy się przodem do sanek i w pozycji przysiadu ciągniemy sanki. Nie podnosimy z tej pozycji do momentu bólu mięśniowego bądź wyznaczonego wcześniej dystansu.

 

b) Burpees
Wykonujemy 20 powtórzeń przykładając dużą uwagę do techniki. Celem jest pobudzenie mięśni piersiowych.
images

 

c) Forward Sprint
To ćwiczenie przypomina nieco ćwiczenia footballistów amerykańskich. Przywiązujemy linki do specjalnych sanek, na których znajduje się obciążenie. Mocujemy je do swoich pleców bądź trzymamy przy ciele i jak najszybciej biegniemy określoną odległość.

sledarticle
Ćwiczenie to rozwija nie tylko mięśnie ud i łydek, ale także naszą wytrzymałość mięśniową i wydolność.

 

d) Wsteczny bieg
Wykonujemy to tak samo jak Forward Sprint z tym, że w kierunku wstecznym.

 

e) Bear Crawl
Znów przemieszczamy się na wybraną odległość. Tym razem robimy to w stylu niedźwiedzia. Możemy to zrobić z obciążeniem lub bez. Wszystko zależy od naszej „bazy”, o której wspominałem wcześniej.

beaawl

Komentarze: