loganphoto1

Trening z odważnikami, znany już wiele lat temu, powraca do łask. W crossfitcie, ale także w kulturystyce stosuje się je bardzo często. Kettlebell Snatch to jedno z tych ćwiczeń, które bardzo efektywnie wpływają na rozwój całego ciała, w tym wytrzymałości i siły.

Technika

Ten film pokazuje jak dobrze technicznie wykonać i przygotować się do wykonania kettlebell snatch. Warto zacząć od pół-snatcha czyli przygotowania odpowiedniego wzorca ruchowego, który potem wykorzystamy w pełnym ćwiczeniu.

Ta metoda jest dobrym rozwiązaniem dla początkujących oraz tych, którzy stosują odpowiednią rozgrzewkę siłową.

Double kettlebell snatch

Technika w tym ćwiczeniu wymaga zarówno większej siły i przygotowania niż w poprzednim ćwiczeniu. Wykonywanie double jest o tyle trudne, że ciężko jest pomagać sobie i oszukiwać.

Double kettlebell snatch daje możliwości w rozwoju całego ciała, zarówno dolnej partii mięśniowej jak i górnej części ciała.

Możemy wykonywać to ćwiczenia zaczynając od martwego ciągu przez podciągnięcie kettli do klatki piersiowej i wypchnięcie ich nad głowę. Ćwiczenie to możemy wykonywać także nieco bardziej statycznie zaczynając w pozycji prostej i jedynie podciągając kettle w górę i wypychając je nad głowę.

Mięśnie zaangażowane: mięśnie grzbietu, mięśnie brzucha, mięśnie ramion (triceps i ramiona).

Komentarze: