Każdy może być w różnym okresie – startowym, redukcyjnym, masowym czy ketozie, jednak najlepsze owoce są tylko w lato. Warto wtedy skorzystać z ich dostępności i dodać do swojej diety spore ilości witamin i minerałów. Które z letnich odmian owoców są najlepsze?

1. Wiśnie i czereśnie.

Są przede wszystkim niskokaloryczne, a zawierają w sobie sporą ilość przeciwutleniaczy, któe niszczą zarówno wolne rodniki jak i wspomagają regenerację organizmu.

2. Nektarynki i brzoskwinie.

Oba te owoce są bogatym źródłem witaminy C, błonnika i minerałów. Witamina C ma to do siebie, że oprócz bycia silnym antyoksydantem wspomaga utlenianie tłuszczów podczas wysiłku.

Znajdziemy w nich także inne przeciwutleniacze, które między innymi poprawiają wygląd skóry.

3. Melon.

Choć składa się w 90% z wody to zawiera imponujące ilości witaminy C oraz beta-karotenu chroniacego skórę przed promieniowaniem UV. Co więcej, przekształcany jest on w witaminę A, która nawilża skórę oraz wspomagaj wzrost nowych komórek.

Jedzenie melona i zawartych w nich składników wpływa na ochronę przed nowotworami, zaburzeniami pracy układu krążenia oraz poprawą pracy układu trawiennego.

4. Arbuz.

Jest nizkokaloryczny więc bez obaw można jeść go w dużych ilościach. Podobnie jak melon składa się w większości z wody, jednak właśnie dzięki temu możemy nim nawodnić organizm i utrzymywać odpowiedni metabolizm.

W arbuzie znajdziemy aminokwas o nazwie l-cytrulina, który zmniejsza bolesność mięśni i przyspiesza regenerację. Ponadto, znajdziemy w nim likopen (jest także w pomidorach) czyli antyoksydant, które może normować ciśnienie krwi i wspomagać zdrowie skóry.

5. Jagody i borówki.

Również są niskokaloryczne a przy tym zawierają sporą ilość błonnika. Jagody znane są z zawartości antocyjanów – związków o silnym działaniu przeciwnowotworowym. Przeciwutleniacze zawarte w jagodach zmniejszają stres oksydacyjny, poprawia spalanie tkanki tłuszczowe oraz dbają o odpowiednią kondycję mózgu.

Komentarze: