Jeśli chcemy wydłużyć swoje życie w naturalny sposób, to nie jednym ze sposobów jest dieta. Owoce i warzywa stanowią jej ważny element. Tylko one zawierają przeciwutleniacze, witaminy i minerały, które wpływają na wiele procesów w naszym ciele.

Nasze ciało jest w stanie przetwarzać określoną ilość warzyw i owoców w ciągu dnia. Absorpcja składników odżywczych jest ograniczona tak samo jak białka czy węglowodanów. Wedle badan przeprowadzonych na Uniwersytecie Harvarda ilość tych porcji wynosi ok. 5, zarówno wobec warzyw jak i owoców.

Co ciekawe, dołączenie jakiejkolwiek ilości warzyw i owoców do swojej diety ma ogromne znaczenie dla organizmu. W niektórych warzywach np. brokułach, cykorii, pietruszce, cukinii znajduje się mnóstwo witamin, minerałów i enzymów, które przyspieszają procesy metaboliczne. Podobnie jest z owocami.

Przy diecie ze średnią ilością 2000 kcal dziennie należy jeść 2,5 szklanki warzyw, to samo dotyczy owoców.

Jedz ostrożnie

Choć owoce i warzywa stanowią ważny element naszej diety to nie wolno z nimi przesadzać. Zawierają one cukry, które w nadmiarze mogą zwiększać ilość tkanki tłuszczowej. Po za tym, ciągła nadwyżka cukru może prowadzić do cukrzycy. Należy zbilansować ilość warzyw i owoców ujmując je w naszym codziennym bilansie kalorycznym.

 

Czemu owoce i warzywa są nam potrzebne?

Oprócz niezwykle ważnych minerałów i witamin (witamina C, A, B, K, beta-karoten, selen, magnez, żelazo itp), istotną sprawą jest błonnik. Błonnik ma wręcz lecznicze działanie, gdyż wpływa na układ pokarmowy, wspomaga utratę wagi i dba o nasze serce.

Komentarze: