Banany, banany, banany… ten owoc jest cudowny, nie tylko dlatego, że zawiera mnóstwo witamin, minerałów i smakuje wyśmienicie, ale także dlatego, że to idealne źródło węglowodanów. A dlaczego jeszcze warto jeść banany?

Lepsze niż napój sportowy

Banany zostały zbadane w eksperymencie przeprowadzonych na 14 rowerzystach. Część z nich otrzymała pół szklanki napoju z węglowodanami, a druga część zjadała pół banana. Zawodnicy spożywali swoje produkty co 15 minut w 3 godzinnym wyścigu.

Okazało się, że skuteczność energetyczna była taka sama, ale banany dostarczały większą dawkę minerałów i witamin, w tym przeciwutleniacze.

 

Przyspieszają metabolizm

Choć och nadmierne spożycie wpływa na zwiększanie tkanki tłuszczowej, to umiarkowane jedzenie bananów przyspiesza metabolizm. Skrobia zawarta w bananach jest trawiona dość długo, dzięki czemu czujemy się nasyceni. Ponadto, banany stymulują wątrobę do przyspieszenia metabolizmu tłuszczów.

 

Utrzymują odpowiednie ciśnienie krwi

Banany mogą regulować ciśnienie krwi. Potas zawarty w tych owocach wpływa na normalizację pracy układu krążenia. Ponadto, potas zawarty w bananach jest moczopędny, co sprzyja wydalaniu nadmiaru sodu oczyszczając tym samym nerki.

 

Produkują bakterie jelitowe

Prebiotyki to dobre bakterie wspomagające trawienie, głównie znajdują się w jogurtach. Banany również są ich źródłem.

 

Łagodzą problemy żołądkowe

W bananie znajdziemy 3g błonnika, który dzieli się na rozpuszczalny i nierozpuszczalny. Oba rodzaje łagodzą bóle żołądka, jelit, poprawia perystaltykę jelit oraz trawienie.

Banany neutralizują także wysoką kwasowość w żołądku zmniejszając podrażnienia.

Komentarze: