Ziemniak, choć to jeden z najbardziej popularnych produktów w Polsce, to osoby zdrowo odżywiające się rezygnują z niego. Dlaczego? Ziemniak uważany jest za produkt niezwykle kaloryczny, który zawierają skrobię będącą przyczyną zwiększania tkanki tłuszczowej. My jednak mamy dla Was kilka argumentów przekonujących do jedzenia ziemniaków.

1. Duża dawka potasu.

Pieczone ziemniaki, jakie znamy z ognisk, mają niezwykle dużą ilość potasu. Pieczone ze skórką zawierają aż 1600mg potasu, czyli prawie połowę dziennego zapotrzebowania oraz 4 razy więcej niż banan.

Potas to nie tylko sposób na odpowiednie nawilżenie organizmu, ale także doskonały elektrolit podnoszący wytrzymałość organizmu. Dodatkowo, wpływa on na normowanie ciśnienia krwi.

 

2. Ziemniaki zawierają mnóstwo błonnika.

Duży ziemniak ze skórką zawiera aż 7g błonnika, natomiast bez skórki jedynie 1g. Jak wiadomo, dieta bogata w błonnik sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej, zmniejszeniu ryzyka zawału serca i udaru mózgu, a także obniżeniu cholesteroli i ochronie przed cukrzycą.

3. Ziemniaki naładowane witaminą C.

W skórce ziemniaka znajduje się solidna dawka tej witaminy. To silny przeciwutleniacz, który pomaga leczyć rany, zwiększać ochronę immunologiczną oraz poprawiać działanie mięśni.

4. Źródło manganu.

Mangan odgrywa ważną rolę w przetwarzaniu białek, węglowodanów i tłuszczów. Może mieć także wpływ na wzmacnianie kości.

1 duży ziemniak ze skórką zawiera 33% dziennego zapotrzebowania na mangan.

5. Bogactwo witaminy B6.

Witamina B6 wzmacnia układ odpornościowy, działanie układu pokarmowego, wspiera układ krążenia, a także poprawia działanie układu nerwowego.

Jego dodatkową rolą jest wpływ na produkcję hormonów mózgowych.

Komentarze: