Wysokie ciśnienie krwi to obecnie częsty problem, nawet u dzieci. Dieta i brak aktywności fizycznej sprzyja rozwojowi nadciśnienia, które jest niezwykle groźne dla serca, naczyń krwionośnych, nerek i innych narządów wewnętrznych. Oto 5 składników diety, które mogą szybko i na stałe obniżać ciśnienie krwi.

Głóg

Jest polecany nawet przez kardiologów. Oprócz obniżania ciśnienia krwi zwiększa także siłę mięśnia sercowego. Głóg jest pełen flawanoidów, które są stosowane w leczeniu chorób wieńcowych i układu krążenia.

Najczęściej stosowana dawka wynosi 160 – 1800 mg.

Kwercetyna

Kwercetyna jest flawanoidem obniżającym ciśnienie krwi. W związku z tym substancja ta przyczynia się do zmniejszenie ryzyka udaru mózgu i zawału serca. Dzięki kwercetynie wzrasta poziom kwasu azotowego rozszerzającego naczynia krwionośne i obniżające ciśnienie.

Melatonina

Hormon snu może także wpływać na spadek ciśnienia podczas snu i lepiej chronić nasze serce. Badania przeprowadzone we Włoszech mówią o tym, że osoby otrzymujące melatoninę wykazują obniżone ciśnienie krwi w nocy i w ciągu dnia.

Seler

Zmniejsza wysokie ciśnienie krwi o 8%. Wykorzystując seler w badaniach okazało się, że substancje zawarte w tym warzywie zwiększają znacząco przepływ krwi i wpływają na rozluźnienie naczyń krwionośnych.

Dzienna dawka selera to ok. 500 g.

Sok z granatów

Dzięki pobudzaniu produkcji tlenku azotu sok z granatów rozszerza naczynia krwionośne zwiększając przepływ krwi. Dzięki temu następuje spadek ciśnienia, zwłaszcza rozkurczowego.

Komentarze: