Jest tyle dostępnych sposobów na pobudzenie – kawa, napoje energetyczne, gazowane, ruch, węglowodan itd itd. Jednak jak to zrobić w zdrowy i zbilansowany sposób, który doda nam energii na nieco dłużej?

Dla wielu ludzi sposobem na poranne pobudzenie jest picie energetyków. Nie jest to dobry pomysł, gdyż tak gwałtowne pobudzania pracy rytmu serca zwiększa bardzo silnie ciśnienie krwi. Jeśli powielamy ten sposób kilkukrotnie przez długi czas to możemy doprowadzić do stałego zaburzenia pracy serca i zwiększenia ciśnienia tętniczego.

Proponujemy inne, naturalne sposoby:

1. Ćwiczenia.

Może to się wydawać dziwne, że ruch i aktywność fizyczna pobudza a nie osłabia. Jednak ćwiczenia zwiększają pobudzenie poprzez wydzielanie hormonów (w tym endorfin), przyspieszają metabolizm, zdrowo zwiększają ciśnienie i zwiększają przepływ krwi do mózgu.

 

2. Picie wody lub herbaty.

Nasze komórki muszą być odpowiednio nawodnienie, aby efektywnie działać. Jeśli rozpoczniemy nasz dzień po przebudzeniu szklanką wody to od razu poczujemy przypływ energii. Po nocy, kiedy utraciliśmy część wody, jej uzupełnienie zaczyna napędzać nasz organizm.

Zielona herbata to alternatywa dla wody. Zawiera dużo przeciwutleniaczy i dobrze nawadnia. Pomaga także czerpać energię z tkanki tłuszczowej.

 

3. Jedz śniadania.

Zapewne słyszeliście, że śniadanie to najważniejszy posiłek, a dlaczego? Otóż w ciągu nocy nasz organizm odpoczywa i pozbywa się wielu substancji. Po przebudzeniu brakuje mu zarówno węglowodanów, białka i tłuszczów.

Zbilansowane śniadanie daje zarówno energię na poranek, ale także systematyzuje nasze posiłki w dalszej części dnia, poprawia nastrój, zwiększa siłę, poprawia koncentrację, zapobiega cukrzycy i pomaga utrzymywać wagę ciała.

Warto wiedzieć, że aby śniadania było zbilansowane należy zjeść odpowiednią dawkę białka, węglowodanów i tłuszczów, a także witaminy i minerały.

 

4. Jedz łososia.

Łosoś jest bogaty w kwasy tłuszczowe, które także są niezbędna dla utrzymania odpowiedniej ilości energii. Kwasy omega-3 nie tylko służą do produkcji energii, ale również poprawiają krążenie krwi i aktywność mózgu.

Ponadto, niektóre badania sugerują, że oleje rybne mogą zmniejszać zużycie tlenu, co prowadzi do większej wydolności i efektywniejszego spalania tkanki tłuszczowej.

 

5. Ciemna czekolada.

Gorzka czekolada zawiera mnóstwo antyoksydantów, które dbają o zwalczanie wolnych rodników niszczących nasze komórki. Poprawia funkcjonowanie mózgu i zwiększają siłę serca, to wszystko za sprawą katechiny, flawanoidów i przeciwutleniaczy.

Komentarze: