Mamy dla Was 5 najważniejszych owoców i warzyw, które polecane są zwłaszcza zimą, ale także w celu poprawy zdrowia i niektórych aspektów siłowych w treningu. Sami zobaczcie i przekonajcie się jak działają polecane przez nas produkty.

Buraki

Jedna szklanka buraków zawiera ponad 30% Twojego dziennego zapotrzebowania na witaminę B, która pomaga w poprawnym funkcjonowaniu układu nerwowego. Kwas foliowy (witamina B) zmniejsza zmęczenie, poprawia sen, a także wzmacnia organizm.

Co ciekawe, jedząc buraki możemy zwiększać wytrzymałość organizmu podczas wysiłku. Wypicie soku z buraków sprawia, że wytrzymałość ciała wzrasta średnio o 16%.

Brukselka

Wiele osób nie lubi brukselki, ale być może po tym artykule postanowi zacząć ją jeść. Brukselka, jak i reszta warzyw z rodziny kapustnych, posiada naturalne związki, które mają silne działanie przeciwnowotworowe. Brukselka zapobiega także chorobie zwyrodnieniowej stawów.

Jedna szklanka brukselki dziennie zawiera jedynie 60 kcal, ma ponad 500 mg potasu, a także ok. 12 g błonnika. Potas to naturalny środek moczopędny, a także obniża ciśnienie krwi i redukuje wzdęcia. Co ciekawe, pomaga układowi nerwowemu lepiej wykorzystywać mięśnie.

Żurawina

Żurawina zapobiega chorobom dróg moczowych. Dzieje się tak poprzez usuwanie bakterii. To samo dzieje się w żołądku, gdzie usuwane są bakterie zapobiegając wrzodom żołądka.

Żurawina dostarcza także witaminę C i zawiera przeciwutleniacze, które wspomagają pracę układu sercowo-naczyniowego i zapobiegają rozwoju raka.

Grejpfrut

Jest bogatym źródłem witaminy C, która wspiera układ odpornościowy i jest przeciwutleniaczem. Jeden duży grejpfrut może zagwarantować 80% dziennego zapotrzebowania na tę witaminę. Jest także źródłem witaminy A. Spożywanie czerwonego grejpfruta zmniejsza poziom cholesterolu LDL o 20% w ciągu 30 dni.

Granat

Świeży granat bądź sok z granatu może być korzystny dla zdrowia. Obniża on ciśnienie krwi, zmniejsza ryzyko chorób układu krążenia, obniża cholesterol.

Jest on skuteczny także w zapobieganiu rozwoju raka, a także zapalenia stawów i kości. Dzieje się tak dzięki elagitaninie, naturalnej substancji zdrowotnej. Oprócz tego, granat zawiera 25% dziennego zapotrzebowania na witaminę C, 6 g błonnika.

Komentarze: